امضای تفاهم نامه همکاری های زیست محیطی ایران و رومانی

12:37 - 27 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۹۴۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی های آب، خاک، هوا ، احیای تالاب ها و مدیریت پایدار جنگلها از جمله موضوعات درج شده همکاری دو جانبه ایران و رومانی است.
به گزارش گروه جامعه ،معصومه ابتکار در مراسم امضا و یادداشت تفاهم نامه همکاری زیست محیطی با کریستیانا پاشکابالمر وزیر محیط زیست آب و جنگلهای رومانی در جمع خبرنگاران افزود: طی مذاکرات دو جانبه در تفاهم نامه همکاری، چالش های دو کشور در عرصه حفاظت از جنگلها، آب و محیط زیست در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه به مبادله تجارب و ایجاد کارگروه های مشترک برای حفاظت از تنوع زیستی و تالاب ها تاکید شده است.

ابتکار با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقد شده بین دو کشور افزود: این تفاهم نامه دارای سه بند است که بند دوم آن در خصوص موضوعات محیط زیستی شامل پایش جنگلها و جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل، شکار، بهره برداری از فن آوری اطلاعات و داده های جغرافیایی، اجرای طرح ها و پروژه های مشترک در زمینه مهار آلودگی های دریایی ، اقتصاد سبز و گردشی، اخذ عوارض زیست محیطی و فناوری پاک، احیای تالاب ها و دریاچه های خشک شده و مدیریت منابع آب و حوزه رودخانه ها و همکاری برای مقابله با موضوعات نوظهور زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوا و گرمایش جهانی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این دو کشور همچنین قصد دارند در حوزه های دیگری مانند تبادل تجربیات، دانش ، اطلاعات علمی و فنی ، ساماندهی برنامه های آموزشی و یادگیری از جمله کارگاه های آموزشی و سیمنارهای حرفه ای برای کارشناسان دو کشور با توجه به منابع مالی در دسترس، تبادل دانشمندان و کارشناسان، برنامه ها ، مطالعات و پروژه های مشترک از جمله تلاش مشترک برای یافتن منابع مالی ملی و بین المللی، اقدامات محیط زیستی انجام دهند.

ابتکار با اشاره به انتقال تجربیات دانشگاهی و مدارس محیط زیستی کشور رومانی افزود: ما از دانشگاهها و مدارسی که در زمینه محیط زیست فعال هستند استقبال می کنیم تا تجربیات علمی خود را با ما در میان بگذارند چرا که ایران و رومانی از لحاظ اقلیمی و آب و هوایی مشابهت های زیادی دارند و می توانند در امر محیط زیستی تاثیرگذار باشند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *