ارتقای دانش حقوقی موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری است

18:00 - 27 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۸۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام موسوی با بیان این که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هرساله رو به افزایش است، یکی از دلایل عمده این امر را نداشتن آگاهی و دانش حقوقی عنوان کرد و گفت: در صورت ارتقای دانش حقوقی در بین مردم، قطعا از ورودی‌های دادگستری نیز کاسته می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، در راستای ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه، نشست شورای فرهنگ حقوقی و قضایی استان مازندران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی، معاون فرهنگی دادگستری استان مازندران و با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، اداره کل ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش وپرورش، صدا وسیما، معاونت اجتماعی و پیشگیری، کانون مشاوران حقوقی، دانشگاه آزاد اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناس مددکاری و خدمات مشاوره دفتر حمایت از حقوق زنان وکودکان دادگستری کل استان مازندران، در دفتر معاونت فرهنگی دادگستری کل استان برگزار شد.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل استان مازندران در ابتدای این نشست  با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی مردم، گفت: شورای فرهنگ حقوقی و قضایی در راستای ارتقای دانش حقوقی تشکیل شده و لازم است این شورا جلسات و نشست‌هایی را با حضور کارشناسان حقوقی و قضایی در اماکن عمومی مساجد، پارک‌ها، دانشگاه‌ها، فرهنگسراها، دانشگاه فرهنگیان، مدارس شبانه روزی و... با حضور پررنگ صدا و سیما برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی با بیان این که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هرساله رو به افزایش است، یکی از دلایل عمده این امر را نداشتن آگاهی و دانش حقوقی عنوان کرد و افزود: در صورت ارتقای دانش حقوقی در بین مردم، قطعا از ورودی‌های دادگستری نیز کاسته می‌شود.

وی در ادامه خواستار مشاوره حقوقی رایگان برای اقشار آسیب پذیر در جامعه شد و گفت: هر اداره می‌تواند وظایف حقوقی خود را به صورت مشاوره رایگان، بنر، بروشور و... در  جامعه اطلاع رسانی کند. همچنین لازم است، فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود که تحقق موارد فوق در ارتقای فرهنگ حقوقی و کاهش ورودی به دادگستری نقش موثری خواهد داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *