آبگرفتگی معابر در سه استان/ کاهش 8 درجه ای دما در شمال کشور

10:41 - 26 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۵۰۹
کارشناس هواشناسی گفت: دما در شمال کشور تا 8 درجه کاهش می یابد.
آبگرفتگی معابر در سه استان/ کاهش 8 درجه ای دما در شمال کشوربه گزارش گروه جامعه ،معصومه احمدی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در بخش های ورود سامانه بارشی به شمال کشوراز اردبیل، گیلان ، گلستان ، مازندران ، آذربایجان شرقی و غربی و به تدریج در بخش های از شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما بین 4 تا 8 درجه را به ویژه در بخش های شمالی کشورمان خواهیم داشت و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق را پیش بینی می کنیم.
 
وی با بیان اینکه سامان بارشی تا روزهای ابتدایی هفته آینده به فعالیت خود ادامه می دهد ادامه داد: اوج و شدت بارندگی ها را در روز شنبه به ویژه در استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل و گیلان شاهد خواهیم بود در نتیجه آبگرفتگی معابر عمومی  در این مناطق دور از انتظار نیست.
 
کارشناس هواشناسی با اشاره به بخش های جنوبی کشور گفت: در استان هرمزگان نیزاحتمال بارش های خیلی خفیف و پراکنده وجود دارد.
 
احمدی افزود: با افزایش سرعت باد در بخش های از مرکز کشور در جنوب استان سمنان بخش های جنوبی و مرکزی استان تهران بخش های از استان قم، مرکزی، شمال اصفهان و حتی استان البرز وقوع پدیده گردو خاک را پیش بینی می کنیم.
 
وی با بیان اینکه دمای هوای تهران در گرمترین زمان به حدود 33 و حتی به 34 درجه خواهد رسید گفت: برای امروز پایتخت آسمان صاف و در ساعات بعد از ظهر رشد ابر را خواهیم داشت.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *