25 ‏درصد کل محكومين زندان‎های استان اردبیل به مرخصی اعزام شدند‎ / اجرای طرح محسنین در زندانها

5:00 - 26 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۳۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فتحی گفت: در پی تلاشهای روسای زندانهای اردبیل ، مشکین شهر و مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی ۵۷۶ تن از زندانیان به مناسبت عید قربان به مرخصی اعزام شدند .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان زندانهای استان اردبیل، با تلاش و پيگيري روساي زندانها و تعامل و همکاري دادستان و قاضي ناظر مركزاستان و شهرستان مشکین شهر به مناسبت عيدسعید قربان ، بازگشايي مدارس و در راستای توجه به تحکیم نهاد خانواده به ‎۵۷۶ ‏نفر از مددجويان زندانهای یاد شده مرخصي اعطا شد.

‎گفتنی است که از این تعداد ۴۴۰ ‏نفر از محکومان زندان اردبيل ‎و ۱۳۶ ‏نفر از مددجویان واجد شرایط زندان مشگين شهر می باشند که از تسهیلات مرخصی عید قربان و بازگشایی مدارس بهره مند شده اند .

فتحی مدیر کل زندانهای استان اردبیل ضمن اعلام این خبر افزود : « علاوه بر اعطاء مرخصی به زندانیان برای کاهش آسیب خانواده ها و تحکیم بنیان نهاد خانواده ، همکاران زندانهای استان با تقسیم بندی به گروههایی در قالب طرح محسنین بعنوان یک عمل خیریه با حضور در منازل زندانیان نیازمند ضمن بررسی مشکلات آنها با اهداء سبد کالا و همچنین سبد فرهنگی شامل لوازم التحریر سعی نموده اند تا بخشی از مشکلات اینگونه خانواده ها را کاسته و از ابتلائات اجتماعی آنها هرچند به صورت جزئی پیشگیری کنند . »

به گفته مدیر کل زندانهای استان اردبیل ، این سرکشی ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و تا کنون چند تن از فرزندان زندانیان که به دلایل مالی از تحصیل باز مانده بودند در قالب بازدید های طرح محسنین برای ادامه تحصیل ثبت نام کرده اند.

گفتنی است که مجری طرح محسنین مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان است و هماهنگی ها و بررسی های اولیه توسط مسئول و مددکاران این مرکز انجام می پذیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *