نرم‌افزار كتابخانه جامع حج 3 رونمایی می شود

13:43 - 23 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۵۸۱
ويراست سوم نرم افزار كتابخانه جامع حج توليد مشترك حوزه نمايندگی ولي فقيه در امور حج و زيارت و مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی در قم رونمایی مي‌شود.
به گزارش گروه جامعه ،حجت‌الاسلام روزبه بركت‌رضایی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج از برگزاری مراسم رونمایی از نرم‌افزار كتابخانه جامع حج (ویراست سوم) با سخنرانی  قاضی عسكر در قم خبر داد.
 
وی افزود: این نرم افزار كه از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی به طور مشترك تولید شده، متن كامل ۸۲۰ عنوان در ۱۰۰۵ مجلد از آثار منتشر شده پژوهشكده حج و زیارت را در خود جای داده است.
 
حجت‌الاسلام بركت‌رضایی گفت: مطالب این نرم‌افزار در موضوعات احكام و مناسك، ادعیه و حدیث، اسرار و معارف، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مكه و مدینه، سفرنامه و خاطرات، عتبات عالیات و سوریه، مباحث اجتماعی و سیاسی، مرجع و گوناگون و نشریات؛ ارائه و قابل دسته‌بندی است.
 
وی نمایش متن به همراه قابلیت‌های متنوع پژوهشی، ‌دسترسی به موضوعات كتاب از طریق فهرست گزینشی، جست و جوی ساده و پیشرفته، امكان مقایسه متون مختلف برنامه با یكدیگر، متن كامل قرآن كریم با امكان جست ‌و جو در آیات و ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت نامه را از قابلیت‌های این نرم‌افزار برشمرد.
 
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج اظهار داشت: تعداد 335 كتاب با موضوع اعتقادی و پاسخ به شبهات وهابیت، 67 اثر با موضوع احكام و مناسك، 17 كتاب با موضوع ادعیه و احادیث، 77 اثر با موضوع اسرار و معارف حج در این نرم‌افزار گردآوری شده است.
 
وی یادآور شد: 72 اثر با موضوع تاریخ مكه و مدینه، 34 كتاب با موضوع سفرنامه و خاطرات، 73 اثر با موضوع عتبات عالیات، 55 اثر با موضوع مباحث اجتماعی سیاسی، 114 اثر مرجع و گوناگون و 161 عنوان نشریه از دیگر مطالب ارائه شده در این نرم‌افزار است.
 
حجت‌الاسلام بركت‌رضایی خاطرنشان كرد: نرم افزار كتابخانه جامع حج ۳، پنج شنبه ۲ ساعت 9 صبح با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید شهریاری رئیس مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی در سالن اجتماعات این مركز رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *