ایران در میان 10 كشور برتر جهان در ساخت تونل شهری قرار دارد

0:10 - 24 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۵۶۸
معاون فنی وعمرانی شهردار تهران با اعلام این که به دستور شهردار تهران در این دوره از مدیریت شهری روش های گوناگون فنی در ساخت پروژها به كار گرفته شده است، گفت: با پیشرفت های اخیر ایران جزء 10 كشور برتر جهان درساخت تونل شهری قرار دارد.
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا جاوید گفت: در این دوره از مدیریت شهری دانش تونل سازی شهری پیشرفت چشمگیری داشته است. خوشبختانه در سال های اخیر با احداث تونل توحید، نیایش، امیركبیر و تكمیل تونل رسالت، دانش تونل سازی شهری پیشرفت چشمگیری داشته است و می توان ایران را جزو 10 كشور برتر در حوزه ساخت تونل های شهری دانست.

وی با اشاره به اینكه ساخت تونل های شهری پیچیدگی های مضاعفی نسبت به تونل های برون شهری دارد، گفت: در شهر تاسیسات مختلفی همچون لوله های آب، گاز و فاضلاب و انشعابات مخابراتی عبور می كند. همچنین مسائلی نظیر مدیریت جریان آب های سطحی، دقت و دانش مضاعفی می طلبد.

جاوید با تاكید بر اینكه ساخت تونل های متعدد دستاورد تجربی خوبی برای مدیریت شهری به همراه داشته است، گفت: اوج هنر تونل سازی شهرى كشور در تونل نیایش متبلور شد اما تونل حكیم با اینكه از نظر ابعاد از تونل نیایش كوچكتر است اما از نظر فنی در ترازى مشابه قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینكه در حوزه بزرگراه سازی و پل سازی نیز شهرداری تهران پیشرفت جدی در ساخت بزرگراه و تقاطع های غیر همسطح داشته است، گفت: نقش پیمانكاران در تحقق بخشی پروژه ها در این دوره از مدیریت شهری انكار ناپذیر است.

به گفته جاوید، شهرداری پروژه های خود را بین پیمانكاران عمومی مانند بنیاد مستضفان و یا پیمانكارانى مثل قرارگاه خاتم الانبیا توزیع كرد.وی با اشاره به تلاش پیمانكار خصوصی برای ساخت تونل نیایش گفت: بخشی از این تونل با همكاری پیمانكار بخش خصوصی و قرار سازندگی خاتم الانبیا ساخته شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *