رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هوشیاری ارتش سوریه در زمان اتش بس امری واجب است/ نمی توان به گروه‌های معارض اعتماد کرد

15:22 - 21 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۹۸۰
دسته بندی: سیاست
عضو سابق کمسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: ارتش سوریه در زمان آتش بس باید در زمینه جمع آوری اطلاعات هوشیاری خود را حفظ کند تا در مقابله با گروه های معارض غافلگیر نشود.
هوشیاری ارتش سوریه در زمان اتش بس امری واجب است/ نمی توان به گروهای معارض اعتماد کردمحمد صالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون پذیرش برقراری آتش بس در سوریه و اینکه چه تضمینی وجود دارد حادثه خان طومان تکرار نشود، اظهار کرد: پیش بینی درباره اینکه  گروه های معارض به آتش بس در سوریه پایبند باشند قابل تأمل است زیرا طرف روسی هم به نوعی بی اعتمادی خود را نسبت به این آتش بس اعلام کرده است.

وی افزود: آنچه مشخص است در میدان نبرد هر بار که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پیروزی هایی را برعلیه تروریست ها داشته اند طرحهای آتش بس مطرح می شود مانند آنچه در خان طومان اتفاق افتاد و ما دیدیم که آمریکایی ها به قرارداد آتش بس خیانت کردند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه شرایط میدانی به نفع سوریه است و تروریست ها در تنگنای جدی قرار گرفته اند این احتمال وجود دارد که در آینده هم یک اتفاقی بین گروه های معارض و تروریست ها شکل گیرد و آنها آتش بس را نقض کنند و با تجهیز مجدد خودشان و آوردن نیرو از مناطق دیگر دست به عملیات دیگری بزنند.

جوکار تاکید کرد: با  توجه به وقوع حادثه ای مثل خان طومان در گذشته لازم است که نیروهای سوری هوشیاری خود را در مقابله با تروریست ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: اینکه امروز گروه های تروریستی از گروه های معارض تفکیک می شوند از نظر ما قابل قبول نیست زیرا در هر صورت تروریسم چه داخلی و چه خارجی دشمن ملت سوریه است و جنایت های بی شماری را در طی این مدت انجام داده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه ما یک نگاه مبهمی را نسبت به قضیه آتش بس در سوریه داریم، گفت: هوشیاری و جمع آوری اطلاعات میدانی در موقع آتش بس امری بسیار مهم است زیرا نیروهای ارتش سوریه نباید اجازه دهند که گروه های معارض در زمان آتش بس خود را مجهز کنند و به صورت غافلگیرانه حمله کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *