رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت شکر به بیش از نرخ مصوب رسید/ کمبود شکر تا محرم جبران خواهد شد

15:29 - 20 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۵۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در حالی که برخی اخبار و گزارشات حکایت از کاهش میزان شکر در بازار و افزایش قیمت آن دارد، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی پیش بینی می‌کند، با ورود شکر جدید به بازار این کمبود جبران شود.
به گزارش ، برخی اخبار حاکی از آن است که عرضه شکر در سطح مغازه‌های شهر با کاهش روبه‌رو شده است و در مواردی هم که وجود دارد با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

گزارش میدانی میزان حاکی از آن است که عرضه شکر در برخی مغازه‌های سطح شهر با کاهش روبرو شده و همین امر باعث بالا رفتن قیمت آن در بازار شده است و درحال حاضر برای خرید شکر 900 گرمی حدود 4 هزار تومان باید هزینه کرد که از قیمت مصوب بیش از هزار تومان فاصله دارد.
 
محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی در خصوص قیمت شکر در بازار به خبرنگار میزان گفت: در بازار تا حدودی کمبود شکر احساس می‌شود که همین امر دلیل فاصله گرفتن قیمت‌های بازار با قیمت مصوب آن شده است که قاعدتا اگر به اندازه کافی در بازار وجود داشت دلیلی برای افزایش قیمت آن دیده نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت شکر نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه قیمت شکر نسبت به ماه گذشته کاهش داشته اما هنوز هم قیمت‌ها به خاطر کمبودی که در بازار احساس می‌شود نسبتا بالاست و با قیمت مصوب فاصله دارد.

آقاطاهر افزود: در حال حاضر زمان به ثمر رسیدن چغندر قند فرا رسیده است که با تولید بیشتر شکر در چندماه آینده باعث تنظیم قیمت‌ها در بازار خواهد شد و شاهد کاهش قیمت شکر خواهیم بود.
 
رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی با اشاره به واردات شکر اظهار کرد: درحال حاضر واردات شکر انجام می‌شود که اگر این واردات برای جبران کمبودها به صورت منظم صورت گیرد قیمت‌ها کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی محرم و جبران کمبودها تا آن زمان بیان کرد: با تولید بیشتر شکر از چغندر قند به ثمر رسیده در سال جاری و واردات منظم شکر، جلوی افزایش قیمت شکر در روزهای پرمصرف سال از جمله محرم گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *