اجرای طرح پلمب مراکز فروش موادمخدر در مشهد/ کاهش 11 تا 18 درصدی جرایم با اجرای این طرح

11:29 - 20 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۳۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی خدابخشی از اجرای طرح پلمب مراکز فروش موادمخدر در مشهد خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح در شش ماهه امسال شاهد کاهش 11 تا 18 درصدی جرایم مرتبط در این حوزه بودیم.
اجرای طرح دستگیری و پلمب مراکز فروش موادمخدر/ کاهش 11 تا 18 درصدی جرایم با اجرای این طرح«مهدی خدابخشی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از اجرای طرح پلمب مراکز فروش موادمخدر در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه معتادین و عرضه کنندگان مواد مخدر راهکارهای پلیس را شناسایی کرده بودند، طرح پلمب برای برخورد با این معضل برنامه‎ریزی شد.

وی ادامه داد:  عرضه کنندگان مواد مخدر در منازل و مراکزی که دربهای آهنی و پنجره‎های مشبک داشت، با ایجاد یک منفذه کوچک به فروش مواد مخدر اقدام کرده و بعضا با ایجاد  چاهی در زیر فرش ها پس از ورورد  پلیس مواد را داخل آن جاسازی می‎کردند، بنابراین برای پیشگیری از این امر طرح پلمب با هشت هدف مهم برنامه ریزی و طراحی شد.

قاضی خدابخشی افزود: تقویت جایگاه نیروی انتظامی در حاشیه شهر، افزایش اعتماد مردم و افکار عمومی نسبت به پلیس و دستگاه قضایی، جلوگیری از جسور شدن مجرمان، کاهش آمار ورودی زندانیان از جمله اهداف این طرح است.

وی یکی دیگر از اهداف این طرح را ایجاد همدلی و همگرایی بین نیروی انتظامی بسیج و دستگاه قضایی برشمرد و تصریح کرد: مراکز فروش مواد مخدر از طریق نیروی انتظامی و معتمدین محل شناسایی شده و بعد از انجام تشریفات لازم با حضور کلانتری های محل و حضور شخص بنده مرکز مورد نظر پلمپ می‎شود و این همکاری هم در شناسایی و هم در زمان اجرا وجود دارد.

قاضی خدابخشی کاهش ورود پرونده به دادسراها را یکی از مزایای این طرح بیان کرد و گفت: برای مراکزی که پلمب می‎شود پرونده پیشگیری تشکیل می‎دهیم به طوری که پرونده ها در حوزه کلانتری‌ها نگه داشته می شود و در زمان سرکشی ها در موارد مشابه مورد استفاده قرار می‎گیرد.

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد خاطرنشان کرد:  با اجرایی شدن این طرح  از فروش علنی مواد مخدر که متاسفانه در حاشیه شهر مشهد مبتلا به آن بودیم پیشگیری شد به طوری که با کنترل فروش علنی مواد مخدر حتی در آلوده ترین مناطق نیز علنی فروشی مواد نداریم.

قاضی خدابخشی در پایان گفت:  کاهش آمار جرایم مرتبط با مواد مخدر  از دیگر مزیت‌های این طرح است به طوری که طبق آمار در شش ماهه امسال کاهش 11 تا 18 درصدی جرایم مرتبط در این حوزه را شاهد بودیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *