تعامل و همگرایی قضایی- انتظامی امنیت را به همراه دارد

21:30 - 19 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۰۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام زارعی گفت: همواره از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم و تعامل و همگرایی بالایی را خواهیم داشت، اگر همراهی و تعامل باشد کوه هم نمی‌‎تواند اقتدار این دو مجموعه حاکمیتی را تحت تأثیر قرار دهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، جلسه کمیته راهبردی با حضور مسئولان قضایی و انتظامی با عنوان «همه با هم برای امنیت و آرامش» در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همواره از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم و تعامل و همگرایی بالایی را خواهیم داشت، اگر همراهی و تعامل باشد کوه هم نمی‌‎تواند اقتدار این دو مجموعه حاکمیتی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی گفت: به لباس نیروی انتظامی افتخار کنید زیرا خداوند شما را در مسیری قرار داد که مردم به شما نیاز دارند و این تکلیف بزرگ نصیب هر کسی نمی‌شود.

این مقام قضایی اظهار کرد: همواره مردم انتقادهایی نسبت به نهادها و سازمان ها دارند و انتقاد گروهی از مردم نسبت به نیروی انتظامی موضوعی عادی است، این در حالی است که افکار عمومی نگرش مثبت و ارزنده ای نسبت به این نهاد انتظامی دارند.

حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: مسئولان نیروی انتظامی با سعه صدر و وسعت نگاه در صدد اصلاح مجموعه مدیریتی خود باشند و مسائل درون سازمانی را حل کنند.

وی بیان کرد: رفاقت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باعث کارایی هر دو نهاد می شود، زیرا نیروی انتظامی بازوی دستگاه قضایی است و این رفاقت هر چه پر رنگ‌تر باشد امورات مردم و دولت بیشتر اصلاح می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان انتظامی گفت: عیب همدیگر را بپوشانید و اصلاح کنید، وسعت نظر داشته باشید و با ایثارگری از همدیگر بگذرید.

مزارعی با اشاره به سخنان رهبرفرزانه انقلاب افزود: امنیت عنصری است که جامعه را از همه آفت ها نجات می دهد و بدترین بلای یک جامعه، سلب امنیت است که ریشه جامعه را از بر می کند و امیدواریم جامعه این تلاش شما را قدردان باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباطات غیر ضروری مأموران واحد ابلاغات باعث می شود جایگاه و لباس پر ارزش خود را تحت شعاع قرار دهند و موجبات ذهنیت بد را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر تلاش مأموران اجرای احکام جهت ابلاغ به موقع و قانونی اوراق قضایی صادره از مراجع قضایی گفت: در قانون جدید آیین دادرسی، سربازان وظیفه ضابط قضایی محسوب نمی‌شود،  مأموران خودشان ابلاغ را به طرفین پرونده برسانند وکمتر از سربازان وظیفه استفاده کنند.

در ادامه این نشست مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تخصصی شدن مسائل مشترک قضایی-انتظامی را یکی از مهم ترین اولویت های هر دو نهاد دانست و گفت: با طرح موضوعات و مسائل از سوی مراجع قضایی در پلیس فتا، پلیس اطلاعات و واحدهای دیگر نیروی انتظامی نبایستی تداخل کاری به وجود بیاید و هر واحدی موضوعات مرتبط به خود را تخصصی دنبال کند.

وی گفت: در سه ماه گذشته تلاش کردیم تا پرونده های کلانتری‌ها را ثبت زودتر رسیدگی کنیم و اغلب این پرونده ها ثبت شده است ولی مشکل این است که جامع و کامل نیستند بنابراین پرونده با ایراد از سوی قاضی به نیروی انتظامی بر می‌گردد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ثبت اظهارات مطلعین و شاهدان اتفاق، گزارش سریع به قاضی جهت حضور در صحنه، شناسایی متهم در همان ابتدای واقعه باعث می شود روند صدور و اجرای حکم را با دقت بیشتری پیگری کنیم.

وی در پایان افزود: با باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها وظیفه مأموران نیروی انتظامی بیشتر می‌شود و همین حضور فیزیکی خود باعث می شود به لحاظ روانی، امنیت بالایی به وجود آورید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *