رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کریدور گردشگری ایران باستان را در کرمانشاه ایجاد می‌کنیم

2:40 - 19 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۸۹۷
استاندار کرمانشاه گفت: کریدور گردشگری ایران باستان را که در واقع اتصالی بین بیستون و طاق بستان است را در کرمانشاه ایجاد خواهیم کرد
کریدور گردشگری ایران باستان را در کرمانشاه ایجاد می‌کنیم
به گزارش گروه جامعه ،اسدالله رازانی در مراسم افتتاحیه کارگاه بین المللی یونسکو در بیستون اظهارکرد: کرمانشاه محل اتصال جاده شرق به غرب عامل بوده است و وجود کتیبه ای به عظمت بیستون در این دیار بیانگر تاریخ و تمدن کهن این استان است.
 
 وی ادامه داد: گرچه ایران در منطقه ای از جغرافیای جهانی قرار گرفته که محل بزرگترین کشمکش ها، و کشورگشایی ها بوده است که از جمله آنها می توان به حمله اسکند و حمله مغول و ... اشاره کرد اما هرگز پیوستگی سرزمینی، فرهنگی، زبانی و اصالت آن دچار از هم گسیختگی نشده است.
 
 استاندار کرمانشاه گفت: گذشته ایران پیش از اسلام و در واقع پیش از ساسانیان  در یک تاریکی خاصی  به سر می برد و حتی رد شاهنامه هم هیچ نامی از ایرانیان پیش از ساسانیان  نیست و تنها از آنها با عنوان کیانیان یاد می شود که در واقع اجداد اسطوره ای ما هستند نه تاریخی. و اینکه می بینیم بعدها از هخامنشیان و مادها و ... نام برده می شود تنها و تنها به دلیل وجود آثار کم نظیری همچون کتیبه داریوش در بیستون است.
 
 وی خاطرنشان کرد: در هیچ کجای ایران به غیر از بیستون جایی را نمی بینیم که گزارشی برای تاریخ نگاریده شده باشد و گویی شعبه ای از میراث فرهنگی نیز آن زمان هم در دوران هخامنشیان وجود داشته که بتوانند این اثر ارزشمند را بدون گزند برای آیندگان نگاه دارند.
 
 استاندار کرمانشاه گفت: انتظار ما و دولت این است که بعد از برجام پای توریسم بیش از گذشته در کشور باز شود و ما نیز بسیار جدی هستیم که در زمینه توریسم و توسعه صنعت آن در استان کرمانشاه گام های جدی برداریم.
 
 رازانی تصریح کرد: امسال اعتبارات ویژه ای علی رقم تمامی محدودیت های به موضوع توسعه گردشگری استان اختصاص داده ایم و با حساسیت ویژه ای موضوع کریدور گردشگری بیستون کرمانشاه را دنبال می کنیم.
 
 وی افزود: استان کرمانشاه که یک استان تاریخی و گردشگری است برای توسعه در زمینه گردشگری دست یاری و کمک را به سوی یونسکو دراز می کند.
 
استاندار کرمانشاه گفت: همچنین توافقات اولیه ای با رییس سازمان میراث فرهنگی کشور منعقد کرده ایم که بتوانیم ظرف دو سه سال آینده یکسری برنامه های همکاری مشترک را در استان کرمانشاه برگزار کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: کریدور گردشگری بیستون طاق بستان که در واقع کریدور گردشگری ایران باستان است به طول 25 کیلومتر بوده و در واقع یک مسیر فرهنگی را به گردشگران معرفی می کند.
 
استاندار کرمانشاه گفت: مطالعات اجرای این کریدور انجام شده و امسال وارد فاز عملیاتی و اجرایی آن می شویم و امیدواریم که در ادامه بتوانیم این مسیر را از بیستون تا کنگاور و به معبد آناهیتا هم اتصال دهیم و حتی در ادامه و در یک برنامه دراز مدت تر بتوانیم این مسیر را تا کردستان نیز ادامه دهیم.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *