رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حقوق بیت المال

0:00 - 18 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۷۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خسروی وفا گفت: دستگاه قضایی استان اصفهان در صورت دریافت گزارش و یا تشخیص تخلف در این خصوص در راستای قانون برخورد کرده و نسبت به بازپس گیری اراضی تصرف شده احتمالی صدور حکم می‌کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان با حضور اعضا و به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از آنجا که اراضی ملی متعلق به عموم بوده و منفعت حاصل از آن در راستای انجام امور عام المنفعه و کمک به نیازمندان جامعه صرف می‌شود در راستای قانون و بهره مندی از ظرفیت‌های آن ضمن حفظ آن در این شورا اتخاذ تصمیم می‌گردد.

وی افزود: پیش بینی و پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی اعم از موات، بایر و غیره از دیگر مباحث بوده و با تعامل و همفکری سازمانها و نهادهای مسؤول که عضویت این شورا را نیز دارا هستند راهکارهای عملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان در ادامه هرگونه واگذاری یا تصرف اراضی ملی را خلاف قانون، جرم اعلام و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در صورت دریافت گزارش و یا تشخیص تخلف در این خصوص در راستای قانون برخورد کرده و نسبت به بازپس گیری اراضی تصرف شده احتمالی صدور حکم کرده و زمین خواران و افرادی که فکر سوء استفاده از اراضی ملی را در سر می‌پرورانند بدانند با برخورد قاطع و مجازات قانونی دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *