بازدید کارشناس دفتر برنامه‎ریزی اشتغال و حرفه‎آموزی سازمان زندان‎های کشور از زندان‌های استان ایلام

5:00 - 17 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عُلیایی کارشناس دفتر برنامه‎ریزی اشتغال و حرفه‎آموزی سازمان زندان‎های کشور، مسئولین اشتغال زندان‎های کرمانشاه و کردستان از روند فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی استان بازدید کردند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی زندان‎های استان ایلام، عُلیایی کارشناس دفتر برنامه‎ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانهای کشور، سلیمی و عباسی مسئولین اشتغال زندانهای کرمانشاه و کردستان از روند فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی استان بازدید کردند.

عُلیایی ضمن بازدید از زندانهای استان ، به فراهم سازی مناسب زمینه های اشتغال و همچنین تعامل مطلوب بنیاد تعاون ایلام اشاره کرد و روند رشد اقدامات مذکور را قابل قبول دانست.وی اذعان داشت: بهترین برنامه برای غنی سازی اوقات فراغت زندانیان اشتغال و حرفه آموزی برای آنان است ومی تواند مسیر زندگی آنها راپس از آزادی تغییر دهد.

عُلیایی خاطر نشان کرد: مي توان گفت كه امروزه اجراي هر نوع روشي براي اصلاح و تربيت زندانيان مستلزم حرفه آموزي زندانيان با توجه به استعداد و توانائي هاي آنها و سپس اشتغال به كار زندانيان قابل تحقق خواهد بود.

وی افزود: از طرفی كار زندانيان نه تنها باعث سهولت برقراري نظم و امنيت در زندان خواهد شد بلكه متضمن فايده اقتصادي براي زندانيان و خانواده آنها است.

کارشناس دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانهای کشور تصریح کرد: در عصر ما اشتغال به كار زنداني به عنوان يكي از وسائل مهمي براي حرفه آموزي و نفوذ در زنداني براي ابراز ندامت و پشيماني از عمل گذشته خود و آماده كردن آنها براي بازگشت به آغوش اجتماع مورد توجه مسئولین و قانونگذاران قرار گرفته است.

وی بیان داشت: انجام كار در ايام تحمل كيفر و بهره گيري از امكانات آموزشي زندان به تدريج موجبات توان فني و مهارت او را افزايش داده و پس از آزادي از زندان به جهت تخصص و مهارتي كه در ايام تحمل كيفر بدست آورده است جذب بازار كار شده و همين امر باعث جلوگيري از تكرار جرم خواهد شد.عُلیایی و مسئولین اشتغال از مراکز تخصصی پرورش گیاهان دارویی و صیفی کاری زندانیان  نیز بازدید نموده و از توجه ویژه به توسعه فعالیت های بخش اشتغال زندانیان ابراز رضایت کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *