کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی وارد می‌شود

3:50 - 15 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۲۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی وارد کشور می شود، گفت: دولت با سیستم اطلاعاتی و حراستی این مسیرهای غیر قانونی را مسدود کند.
کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی وارد می‌شودبه گزارش گروه سیاسی ، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در حاشیه جلسه بررسی و تصویب طرح ایجاد قطب صنایع تبدیلی محصول راهبردی زرشک در شهرستان مرزی درمیان به خبرنگاران، افزود: علت وجود کالای قاچاق در جامعه مسیرهای شبه قانونی است که با رشوه کالا وارد می کنند.

وی با بیان این که جلوگیری از ورود کالای قاچاق کار بسیج نیست، اظهارکرد: استفاده از روش های علمی منجر به افزایش تولید می شود باید این روش ها به کشاورزان ارائه شود.

به گفته وی تولید زرشک توسط کشاورز عادی در هر هکتار پنج تن است در حالی که کشاورز نمونه در هر هکتار 28 تن تولید می کند.

به گزارش ایرنا، سردار نقدی رمز موفقیت کشاورزان نمونه را استفاده از روش های علمی دانست و افزود: باید این روش ها به دیگر کشاورزان نیز ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه باید از تجربه کشاورزان نمونه استفاده کرد، یادآور شد: اگر دانش کشاورزی را یاد بگیریم هم افزایش تولید خواهیم داشت و هم در بحث صادرات می توان ورود کرد و به خودکفایی رسید.

وی با تاکید بر استفاده از روش های نوین آبیاری گفت: دولت 85 درصد هزینه های آبیاری قطره ای را پرداخت می کند، استفاده از روش های نوین آبیاری در استانی کم آب مثل خراسان جنوبی تحول آفرین است.

وی از پرداخت تسهیلات به زرشکاران این شهرستان مرزی در زمینه فرآوری، خشک کردن و بسته بندی این محصول خبر داد و گفت: میزان مبلغ پرداخت تسهیلات باید بررسی شود.

شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

اسدیه مرکز شهرستان 57هزار نفری درمیان در فاصله 105کیلومتری شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

انتهای پیام/


امید رحیمی
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
اگر میخواهید اینکار رو انجام بدید و دولت خود شخصا اقدام به ورود و خروج کالا کند پس سود حاصل از آن را نیز مثل یارانه به حساب مرزنشینان واریز کنید. پیشنهاد میکنم به شهر سردشت واقع در آذربایجان غربی و اولین شهر قربانی سلاح های شیمیایی بیایید و ببینید که ایا در شهر کارخانه ای، کارگاه تولیدی، زمینی چیزی هست که مردم امرار معاش کنند یا نه از زمان های قدیم نیز چشم امید مردم همین مرز بوده و هست و اگر میخواهید کالای قاچاق رو اتش بزنید بهتر است پیش از هر چیزی در این منطقه اقدام به تاسیس کارخانه و کارگاه های تولیدی کنید و الا با مشکل برخواهید خورد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *