گردهمایی «آلودگی هوا و سلامت ۳۵ میلیون ایرانی» برگزار می‌شود

16:32 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۵۱۴
گردهمایی «آلودگی هوا و سلامت ۳۵ میلیون ایرانی» در هفته آینده برگزار می‌شود.
به گزارش گروه جامعه ،در گردهمایی"آلودگی هوا و سلامت 35 میلیون ایرانی که قارر است دوشنبه هفته آینده برگزار شود فرهیختگانی از جامعه پزشکی و وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، قرار است از کتاب «آلودگی هوا و سلامت انسان» که حاصل زحمات ۱۹ محقق سرشناس پزشکی کشور است، رونمایی شود.
 
وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره تصریح کرد: هم اکنون ۳۵ میلیون شهروند کشورمان در کلانشهرها با پدیده آلودگی هوا روبرو هستند و اطلاع‌رسانی در خصوص آلودگی هوا می‌تواند نقش مهم و غیر قابل چشم‌پوشی در سلامت آنها داشته باشد.
 
به گفته حسینی، ‌آخرین شواهد بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد اثرات گازهای آلاینده یکی از تهدیدات اصلی سلامت انسان در همه سنین است. امروزه آلودگی هوا علاوه بر گروه‌های حساس نظیر کودکان افراد مسن، زنان باردار و بیماران قلبی ریوی، بر روی سایر شهروندان نیز اثرگذار است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد ورزشکار نیز در معرض گازهای آلاینده ضررهای مهمی می‌بینند.
 
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد:‌ برگزاری این گردهمایی در فاصله ۲ هفته مانده به مهرماه در واقع تذکری به نهادهای مختلف است تا موضوع آلودگی هوا را جدی بگیرند و برای کاهش آن از آسمان کلانشهرها و محیط زندگی ۳۵ میلیون ایرانی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
انتهای پیام/


ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
اگه راست ميگيد موتورسيكلت برقي را در بازار تهران اجباري كنيد. تعرفه برقیها رو صفر كنيد. همش حرف حرف حرف همايش همايش جلسه جلسه كميته اضطرار تا كي؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *