رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امروز شاهد امنیت پایدار و مثال زدنی در کشور هستیم

2:30 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۲۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بنیمی گفت:به برکت مسئولان دلسوز و همدلی و همکاری و تعامل در عین حفظ استقلال قوا و در سایه اجرای عدالت و همراه با قضاوت عادلانه، خردمندانه و قاطعانه قضات امروز شاهد امنیت پایدار و مثال زدنی در استان اصفهان و کشور هستیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، مراسم معارفه رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مقامات قضایی، اداری، نظامی و انتظامی شهرستان خمینی شهر برگزار شد، سیدمحسن بنیمی معاون قضایی دادگستری استان اصفهان قوه قضائیه را از ارکان مهم و اثرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در نظامی که بر پایه ولایت فقیه، ایمان و تقوی و مبنای والای دینی و شرعی استوار است قوه قضائیه وظیفه سنگین و خطیری را عهده دار است.

وی گفت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی قوه قضائیه قوه ای مستقل بوده و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسؤول احیای حقوق عامه و گسترش عدل و حفظ آزادیهای مشروع در جامعه است.

وی با اشاره به انتظارات و منویات مقام معظم رهبری(مد ظله) از قوه قضائیه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب(مد ظله) همواره بر اصل انقلابی بودن و انقلابی گری در اجرای وظایف و عملکرد دستگاه قضایی توصیه و تأکید داشته اند و بحق بدون این روحیه اجرای عدالت به درستی محقق نخواهد شد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اصفهان به انتظار مردم در برقراری عدالت از قوه قضائیه اشاره و خاطرنشان کرد: به برکت مسئولان دلسوز و همدلی و همکاری و تعامل در عین حفظ استقلال قوا و در سایه اجرای عدالت و همراه با قضاوت عادلانه، خردمندانه و قاطعانه قضات امروز شاهد امنیت پایدار و مثال زدنی در استان اصفهان و کشور هستیم.

بنیمی شهرستان خمینی شهر را به لحاظ شرایط اقلیمی، اجتماعی و مردمی حساس و مهم دانست و تأکید کرد: این شهرستان به لحاظ دارا بودن مردم فهیم، متدین، انقلابی و شهیدپرور لایق بهره مندی از بهترین خدمات بوده و این مهم بار مسئولیت را برای مسئولان قضایی و اداری آن سنگین تر می‌نماید.

گفتنی است در ابتدای این مراسم آیت الله رحیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خمینی شهر نیز از مسئولیت سنگین و خطیر امر قضا گفت و تصریح کرد: قاضی باید با استعانت از خداوند و بصیرت و بهره مندی از نور الهی اجرای عدالت کند.

وی افزود: شایسته است قاضی در این جایگاه والا احقاق حق کند و نه صرفاً فیصله دعوا.

امام جمعه خمینی شهر ضمن اعلام آمادگی در استمرار حمایت و تعامل و همکاری با رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان از زحمات و تلاش‌های خالصانه رسول یزدانی و حجت الاسلام و المسلمین غلامی تقدیر کرد و بیان کرد: با تمامی وجود حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم چرا که محبوبیت در خدمت به این نظام است و از هر گونه حمایت و همدلی و همکاری با رئیس و دادستان جدید نیز دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است در پایان مراسم بنیمی از خدمات ارزنده و ماندگار بیش از پنج ساله رسول یزدانی و حجت الاسلام غلامی که در سمت رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب در این شهرستان انجام وظیفه نمودند، تقدیر بعمل آورد و زیبایی فر و کریمی را به عنوان رئیس و دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان معرفی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *