رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیلما روسف میدان سیاست را واگذار کرد/برزیل به کدام سمت می‎رود؟

10:15 - 11 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۱۳۷
نمایندگان مجلس سنای برزیل پس از ماه‌ ها جنگ قدرت در برزیل رای به برکناری دیلما روسف را از سمت ریاست جمهوری دادند که به اعتقاد کارشناسان این اقدام تاثیر زیادی بر عرصه سیاست این کشور خواهد گذاشت.
به گزارش گروه بین الملل،پدیلما روسف پس از چند ماه تعلیق، مقام ریاست جمهوری را از دست داد.

سنای برزیل با 61 رای موافق در برابر 20 رای مخالف به بی‌کفایتی و برکناری او رای داد. میشل تمر جانشین روسف می‌شود.
 
پس از ماه‌ها جنگ قدرت در برزیل، دیلما روسف میدان سیاست را واگذار کرد. سنای برزیل با دو سوم آرا، برکناری نخستین رئیس جمهوری زن در این کشور را تصویب کرد. روسف به فساد و پنهان‌کردن کسری بودجه متهم بود.

دیلما روسف میدان سیاست را واگذار کرد/برزیل به کدام سمت می‎رود؟ 

روز چهارشنبه 31 اوت (دهم شهریور) 61 تن از سناتورهای برزیلی به برکناری روسف رای دادند. به این ترتیب، میشل تمر، معاون کنونی روسف از حزب جنبش دمکراتیک، جانشین او خواهد شد تا رهبری دولتی لیبرال - محافظه‌کار را تا انتخابات بعدی در سال 2018 در دست بگیرد.
 
روسف متهم بود به این‌که کسری بودجه را بدون اطلاع کنگره لاپوشانی کرده است. او این اتهام را نمی‌پذیرفت و در آخرین موضع‌گیری، تلاش برای برکناری خود را کودتا خواند.

رئیس‌جمهور 68 ساله برزیل که عضو حزب سوسیال دمکرات این کشور است، مدت‌ها زیر فشار مخالفان خود قرار داشت. مخالفانن او را متهم می‌کرد که برای تامین مبارزات انتخاباتی خود در سال 2014 از منابع مالی غیرقانونی استفاده کرده است.
 
علاوه بر این روسف متهم بود که با انتصاب لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین به ریاست دفتر خود، برای او مصونیت قضایی فراهم کرده است.



دیلما روسف میدان سیاست را واگذار کرد/برزیل به کدام سمت می‎رود؟ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *