تشکیل سازمان مبارزه و پیشگیری با فساد اداری در دستور کار دولت

20:34 - 10 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۰۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: درصورت موافقت مجلس شورای اسلامی، با ادغام دو سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، سازمان مبارزه و پیشگیری با فساد اداری تشکیل می شود.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از صداوسیما؛ درصورت موافقت مجلس شورای اسلامی سازمان مبارزه و پیشگیری با فساد اداری تشکیل سازمان مبارزه و پیشگیری با فساد اداری در دستور کار دولتتشکیل می شود.

معاون دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت معدن و تجارت امروز دردوره اموزشی ارتقائ سلامت اداری و پیشگیری از فساد اداری در یاسوج گفت : برای بهبود نظام سلامت اداری و جلوگیری از موازی کاری، طرح یکپارچه سازی نهادهای نظارتی و بازرسی بر ادارات در دستور کار دولت قرار دارد که درصورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، سازمان های بازرسی و دیوان محاسبات با هم ادغام و سازمان مبارزه و پیشگیری با فساد اداری تشکیل می شود.

ممتحن با اشاره به اینکه 40 درصد اقتصاد کشور در زیر چتر تصمیم گیری این وزارتخانه قراردارد افزود:به منظور پیشگیری و برخورد با تخلفات و فساد اداری در دو سال گذشته دو مرحله بازرسی از واحدهای وابسته به این وزارتخانه انجام وبا متخلفان به شدت برخورد قانونی شد.

بازرس ویژه وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه شاخص های کیفی خدمات دهی در وزارت صنعت معدن و تجارت 50 درصد بهبود یافته است افزود: شاخص های خدمات دهی و پاسخگویی به ارباب رجوع در واحدهای تابعه این وزارتخانه در سالهای 93 تا 95 با 50 درصد افزایش از 47 به 87 درصد ارتقاء یافته است.

وی گفت: در این وزارتخانه مدت زمان پاسخگویی به مکاتبات اداری از 47 روز به کمتر از 27 روز رسیده که این رقم تا سال آینده به 15 روز میرسد.

وی افزود: در دوره آموزشی ارتقاء سلامت نظام اداری که در سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار شد مدیران و کارشناسان با آئین نامه ها ، برنامه ها و قوانین موجود در زمینه پیشگیری و برخورد با فساد اداری آشنا شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *