"مقام روسی": تنش ها بین واشنگتن و مسکو بدتر از دوران جنگ سرد است

12:07 - 11 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۶۵۴
ویاچسلاو نیکونوف رئیس کمیسیون آموزش دوما (مجلس) روسیه، اعلام کرد: مسکو و واشنگتن وارد دوره دیگری از جنگ سرد شده اند و روسیه حتی در وضعیت دشوارتری نسبت به دوران شوروی در عرصه نظامی قرار دارد.
به گزارش سرویس بین الملل نیکونوف رئیس بنیاد سیاست موثر از اندیشکده های نزدیک به کرملین و نیز موسسه فرهنگی روسکی میر تاکید کرد که روسیه از نظر بسیاری از شاخص ها در وضعیت بدتر و دشوارتری از دوره جنگ سرد قرار دارد.
 
سایت خبری روسی پرو ندرا روز سه شنبه به نقل از سخنان نیکونوف نوشت: اکنون بسیاری این پرسش را مطرح می کنند که آیا هم اکنون جنگ سرد جدید شروع شده است یا خیر؟ که باید گفت وضعیت کنونی روسیه از نظر فشارهای غرب سخت تر از دوره جنگ سرد است.
 
مقام پارلمانی روس گفت: در دوره جنگ سرد نیروهای آمریکایی و ناتو در استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و بلغارستان حضور نداشتند.

وی افزود: بدیهی است که در دوره جنگ سرد هیچگاه تحریم های فردی علیه اعضای پولیت بورو (شورای مرکزی تصمیم سازان اتحاد شوروی) یا اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست اعمال نشده بود، اما در زمان حاضر بسیاری از مقام های روس از سوی غرب تحریم شده اند.

نیکونوف گفت: افزون بر این موارد، هیچگاه تا این حد ادعاهای دروغ و کذب در مورد روسیه منتشر نشده است که دلیل طرح آن فقط قدرتمند تر شدن مسکو و اتخاذ مواضع مستقل است.

جنگ سرد اصطلاح مربوط به سال های 1945 تا 1990 می باشد که تنش ها، کشمکش ها و رقابت های نظامی بین آمریکا همراه غرب و شوروی در کنار همپیمانان بلوک شرق به اوج خود رسید.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، تنش بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد که تا فروپاشی شوروی سابق ادامه یافت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *