رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت رد شد

22:17 - 09 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۶۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت:طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل مغایرت با اصل ۴۴ رد شد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سعید باستانی در تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا نخستین دستورکار امروز کمیسیون بود، که نهایتا بندهای مربوط به کمیسیون صنایع با برخی اصلاحات مورد تایید قرار گرفته و تصویب شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بر اساس این مصوبه هر اقدامی که به آلودگی هوا منجر می شود، جرم محسوب شده و مجازات برای آن در نظر گرفته می شود، افزود:وسایط نقلیه ساخت داخل یا وارداتی باید حدود مجاز انتشار آلاینده را مشخص کنند، که مسئول تعیین حدود سازمان محیط زیست است.

تعمیر قطعات کنترل کیفیت هوا به صورت رایگان انجام می شود

باستانی با بیان اینکه تعمیر قطعات کنترل کیفیت هوا به صورت رایگان انجام می شود، ادامه داد:در این مصوبه وظایف دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده مشخص شد، همچنین وزارت کشور در خصوص بودجه عمومی شهرداری ها موظف به افزایش 5 درصدی بودجه ناوگان ریلی و زمینی شد.

وی یادآور شد:در بخشنامه ها و آیین نامه ها نحوه صدور مجوز برای واحدهای صنعتی مشخص خواهد شد و تمام واحدهای کارگاهی، تولیدی و صنعتی باید از سوخت مناسب استفاده کند.

لایحه تصویب احکام و مصوبات  بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست تصویب شد

باستانی با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون صنایع و معادن افزود: طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل مغایرت با اصل 44 و همچنین از این لحاظ که شرکتی به بخش دولتی ملحق می شد، رد شد.

وی با بیان اینکه در دستورکار دیگر کمیسیون لایحه تصویب احکام و مصوبات  بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست منعقد شده در دوحه در سال 2012 بررسی و تصویب شد، ادامه داد: هر چهار سال یک بار در این کنگره بندهایی اصلاح می شود و تمام کشورها باید این اصلاحیه را در مجالس خود تصویب کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور کار پایانی کمیسیون متبوع خود تصریح کرد: کلیات لایحه موافقت نامه ایران و قبرس به منظور اجتناب از اخذ  مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد به انضمام تشریفات الحاقی تصویب شد و جزییات آن در جلسات آتی کمیسیون بررسی می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *