اساسنامه شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداری بازنگری شود/ کمبود 5هزار تخت بیمارستانی

12:07 - 09 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۳۸۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار رسیدگی مجدد به اساسنامه شرکتها و موسسات زیر مجموعه شهرداری تهران شد.
اساسنامه شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداری بازنگری شود/ کمبود 5هزار تخت بیمارستانیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علیرضا دبیر در دویست و هشتادو هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بارها تذکر داده ام که باید در حسابرسی ها به اساسنامه سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری تهران توجه ویژه ای شود.

وی افزود: در شرایطی که اکنون دست واگذاری املاک شهرداری به برخی از مدیران شهری مطرح شده که اگر پیش از این در حسابرسی ها به وضعیت تعاونی املاک شهرداری دقت می شد اکنون با این مشکل مواجه نبودیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اجرایی نشدن آیین نامه های ابلاغی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه آیین نامه مالی- معاملاتی که توسط شورا ابلاغ می شود اجرایی نشده و این آیین نامه در مرحله اجرا دچار تغییرات می شود.

وی خواستار رسیدگی به اساسنامه سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه شهرداری تهران شد و تصریح کرد: نیاز است هر چه سریع تر اساسنامه سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود که آیا سازمانها قادر به فروش املاک و یا واگذاری آنها به غیر هستند یا خیر؟

در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به وضعیت مدارس فرسوده موجود در شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر 550 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد که نسبت به تخریب و نوسازی آنها اقدام نشده است.

وی افزود: فرمانداری اعلام کرده که برای نوسازی این مدارس سالی 8 میلیارد تومان اعتبار دارد که با این اعتبار صد سال طول می کشد که مدارس نوسازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع کمبود تخت های بیمارستانی در پایتخت شد و گفت در شهر تهران با کمبود 5هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم و باید برای ساخت مدارس جدید اقدام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *