انجام مذاکرات برای حل "مسئله کشمیر" ضروری است

17:22 - 02 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۰۴۳
نخست وزیر هند در دیدار با هیئت کشمیری گفت: انجام مذاکرات برای حل مسئله کشمیر ضروری است.
انجام مذاکرات برای حل به گزارش سرویس بین الملل به نقل از داون نیوز، نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار با هیئت اعزامی از کشمیر و جمعی از نمایندگان احزاب مخالف دولت گفت: انجام مذاکرات برای حل همیشگی مسئله کشمیر ضروری است.
 
در این نشست نمایندگانی از منطقه جامو  و کشمیر حضور داشتند و به نارندرا مودی گفتند: دولت بجای تلاش برای یافتن راه حل سیاسی از قدرت نظامی بر علیه مردم بی دفاع استفاده می کند.
 
عمر عبدالله سروزیر سابق جامو و کشمیر که سرپرستی هیئت اعزامی از منطقه  کشمیر را به عهده داشت گفت: دولت در یافتن راه حل سیاسی برای حل و فصل مسئله کشمیر ناکام مانده است و مسئله کشمیر باید از طریق برگزاری مذاکرات به نتیجه برسد.
 
لازم به ذکر است، در هفته های گذشته «نواز شریف» نخست وزیر برای بررسی اوضاع امنیتی در کشمیر نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت و خواستار رسیدگی به اوضاع امنیتی در منطقه جامو و کشمیر شد.
 
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز از اوضاع امنیتی در منطقه جامو و کشمیر ابراز نگرانی کرده بود و از هند و پاکستان خواسته بود مسئله کشمیر را از طریق مذاکرات مسالمت آمیز حل و فصل نمایند.
 
شایان ذکر است، پس از کشته شدن «برهان وانی» فرمانده حزب المجاهدین در کشمیر مردم این منطقه دست به اعتراضات گسترده ای زدند که با مقاومت نیروهای امنیتی هند روبرو شدند.
 
در حمله نیروهای امنیتی هند در یک ماه و نیم گذشته بیش از ۸۰ نفر کشته و ۶۰۰۰ نفر نیز مجروح شدند. گزارشها حالی از آن است در اثر شلیک گلوله های ساچمه ای بسوی معترضین ۱۲۰ نفر نیز بینایی خود را از دست داده اند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *