رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی بعثت بازدید کرد

14:19 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۲۲۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم تهران صبح امروز از مجتمع حقوقی و کیفری بعثت بازدید و در جریان ملاقات مردمی به درخواست‎ها و مشکلات مراجعین به صورت حضوری رسیدگی کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، «عباس پوریانی» رئیس کل محاکم تهران صبح امروز از مجتمع قضایی بعثت بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان ملاقات مردمی به درخواست‌ها و مشکلات مراجعین به صورت حضوری رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

پوریانی در حاشیه این بازدید بر ضرورت رسیدگی سریع پرونده‌های قضایی تاکید کرد و گفت: یکی از علت‌های طولانی شدن زمان ‌رسیدگی به پرونده‌ها انجام تحقیقات است که نیاز به زمان و پیگیری دارد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد:‌ یکی از برنامه‌های دادگستری تهران برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، ارتباط مستقیم با مراجعان و رسیدگی به پرونده‌های قضایی این افراد در ملاقات‌های عمومی است.

رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی بعثت بازدید کرد

پوریانی با اشاره به برنامه‌های ملاقات حضوری با مراجعان که در مجتمع‌های قضایی تهران دنبال می‌شود، تصریح کرد:‌ بررسی روند رسیدگی به پرونده‌های مردم قطعا تاثیر بسزایی در جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضا دارد.

وی ادامه داد: گاهی در یک پرونده‌ قضایی نیاز به صدور دستورات ویژه است که پس از بررسی تصمیم لازم اتخاذ می‌شود.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان این که ممکن است در روند تحقیقات یک پرونده قضایی وقفه ایجاد شود و همین مسئله موجب اطاله دادرسی می‌شود گفت:ما در تلاشیم به سمت کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها حرکت کنیم.

پوریانی تصریح کرد:‌ ملاقات‌های حضوری مراجعان منحصر به مجتمع‌های قضایی نیست و ما در راستای تکریم ارباب رجوع از هر شرایطی برای پاسخگویی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بررسی برخی پرونده‌های قضایی می‌بینیم که شکایات یا مستندات ارائه شده در برخی پرونده‌ها قانونی نیست که این مسئله ناشی از کافی نبودن اطلاعات حقوقی مردم است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: برنامه ملاقات‌های عمومی دادگستری تهران ادامه دارد و ما خادم مردم هستیم و در هر شرایطی از خدمتگزاری دریغ نخواهیم کرد.

در ملاقات‌های مردمی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با مراجعان، پرونده‌هایی همچون سرقت، کلاهبرداری،‌ خانواده و معامله سند وکالتی بررسی و تعیین تکلیف شد.

گفتنی است مجتمع قضایی بعثت دارای 12 شعبه کیفری و 6 شعبه حقوقی است و به دعاوی کیفری و حقوقی مناطق 19 و 16 شهرداری تهران  رسیدگی ‌می کند. همچنین در حاشیه این برنامه دو شعبه جدید در مجتمع قضایی بعثت افتتاح شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *