رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رونمایی از شبکه ملی اطلاعات درهفته دولت

18:52 - 29 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۵۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی فاز نخست «شبکه ملی اطلاعات» همزمان با هفته دولت خبر داد.
رونمایی از شبکه ملی اطلاعات درهفته دولتبه گزارش گروه اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ محمود واعظی، در باره شبکه ملی اطلاعات افزود: این طرح از اوایل آغاز به کار دولت نهم یعنی 11 سال پیش کلید خورده اما متاسفانه اجرایی نشده بود.

وی درتشریح این طرح توضیح داد: ابتدا به سه کلمه تشکیل دهنده این طرح دقت کنید؛ این هم شبکه است، هم ملی است و هم مجموعه داده و اطلاعاتی بر روی آن قرار می‎گیرد. باید شبکه‎ای ایجاد می‎شد تا همه مردم داخل کشور نیز به آن دسترسی برابر داشته باشند.

واعظی در تشریح اقدامات انجام شده با هدف اجرایی شدن این طرح، افزود: براین اساس زیرساخت‎ های شبکه ملی را حتی در روستاها و مناطق محروم توسعه داده‎ایم. در این مرحله، اطلاعات و داده‎ها باید بر روی شبکه ملی قرار بگیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: به این ترتیب مراکز داده‎های خصوصی و دولتی بسیاری تاکنون هم در شهرهای کوچک و مراکز استان ها افتتاح شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه زیرساخت‎ها برای افتتاح شبکه ملی آماده است، یادآورشد: وزارت ارتباطات متولی داده‎های شبکه ملی اطلاعات نیست. تولید محتوا با کاربران، رسانه‎ها، مردم و شرکت‎های مختلف است. این وزارتخانه بستر سازی و متولی تولید محتوا، دستگاه‎ها و نهادهای مختلف دیگرهستند.

واعظی با ابراز تاسف از اینکه به اشتباه محتوای فضای مجازی به تولی‎گری وزارت ارتباطات نسبت داده می‎شود، گفت: این وزارتخانه، وزارتخانه‎ای فنی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپاسخ به اینکه هدف از راه اندازی 'شبکه ملی اطلاعات' چیست؟ تصریح کرد: برقراری ارتباط مطمئن، با سرعت بالا و هزینه پایین از اهداف اجرای این طرح است.

واعظی کاهش ترافیک ورودی و خروجی بین المللی را از مزایای راه‎اندازی ' شبکه ملی اطلاعات ' دانست و در پایان افزود: فاز اول این طرح، ششم شهریور ماه همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *