اقامتگاه بوم گردی ارگ رادكان افتتاح شد

2:40 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۴۴۷
اقامتگاه بوم گردی ارگ رادكان در شهرستان چناران افتتاح شد.
به گزارش گروه جامعه خبرگاری میزان، مسعود سلطانی فررئیس سازمان میراث فرهنگی كه به منظور شركت در مراسم جشن"مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها" به استان خراسان رضوی سفر كرده است با حضور در شهرستان چناران این اقامتگاه بوم گردی را در روستای رادكان چناران افتتاح كرد.

معاون رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این اقامتگاه بوم گردی بر ضرورت توسعه گردشگری روستایی و شناسایی و تقویت روستاهای هدف گردشگری تاكید كرد.

وی با بیان اینكه استان خراسان رضوی دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه بوم گردی و طبیعت گردی است گفت: ساخت اقامتگاه های بوم گردی می تواند موجب توسعه گردشگری روستایی و افزایش ماندگاری گردشگران شود.

در همین ارتباط سید جواد موسوی معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: این اقامتگاه بوم گردی به عنوان اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان چناران توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری حدود یك میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و زیر بنای 500 متر احداث كه دارای 12 اتاق می باشد و عملیات احداث آن از بهمن ماه 94 آغاز و اكنون شاهد افتتاح آن هستیم.

موسوی خاطر نشان كرد: افتتاح این اقامتگاه بوم گردی زمینه اشتغال 30 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر را به صورت غیر مستقیم در این شهرستان فراهم كرده است.

چناران در 50 كیلومتری مشهد مقدس واقع شده كه میل رادكان در روستایی به همین نام یكی از آثار تاریخی مهم این شهرستان است.  
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *