لزوم تقویت دیپلماسی ورزشی ایران/ سلیمی و عابدی همیشه قهرمان می مانند

20:29 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۰۶۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
ضعف رفتار دیپلماتیک مسئولان ایرانی با جوامع ورزشی بین‌المللی موضوعی است که برخی از نمایندگان مجلس در پی تضعیف حق ورزشکاران ایرانی و ناداوری‌ها در بازی‌های المپیک نسبت به آن اجماع نظر دارند و پیگیری این حق تضعیف شده را وظیفه مسئولان ورزشی می‌دانند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ در پی ناداوری‌های صورت گرفته در حق ورزشکارن ایرانی در بازهای المپیک2016 ریو، به‌ویژه  رشته وزنه‌برداری واکنش‌های متعددی از سوی مردم، ورزشکاران، مسئولان صورت گرفته و این اتفاق بازخورد‌های فراوانی نیز در رسانه‌های جهانی داشته است، لذا نمایندگان و اعضای فراکسیون ورزش با واکنش در این خصوص، به تشریح علل تضعیف حق ورزشکاران ایرانی در این بازی‌ها و بسیاری از مسابقات جهانی دیگر پرداختند و در بین ضعف رفتار دیپلماتیک مسئولان ورزشی ایرانی با جوامع ورزشی بین‌المللی را دلیل اصلی تضعیف حقوق‌حقه ورزشکاران در ملاءعام و در مقام هزاران چشم و صدها دوربین دانستند.

یوسف‌نژاد: ناحقی در قبال ورزشکاران ایرانی در المپیک باید در جوامع بین‌المللی دادخواهی شود

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نسبت به ناداوری‌ها در قبال ورزشکاران ایرانی در مسابقات رشته‌های مختلف المپیک ریو 2016 ، نسبت به اتفاق پیش‌آمده برای این ورزشکاران ابراز تاسف کرد و گفت:  متأسفانه این اتفاق در ادوار مختلف المپیک و بازی‌های جهانی نسبت به ورزشکاران ایران مسبوق به سابقه است که این مسئله نشان می‌دهد نفوذ ایران در سازمان‌های ورزشی منطقه‌ای و بین‌المللی پایین بوده؛ به همین دلیل ضروری است مسئولان ورزشی، استراتژی مشخصی در دستور کار خود قرار داده تا در کمیته‌های ورزشی آسیایی و جهانی حضور فعال داشته باشند. 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌عدالتی و ناداوری صورت گرفته در حق کشتی‌گیران، وزنه‌بردار و شمشیرباز ایرانی در مسابقات ریو نگرانی‌هایی را برای جامعه ورزشی ایجاد کرده چراکه این افراد به داور باختند، نه رقیب خود.

وی همچنین با بیان اینکه ناحقی صورت گرفته در حق ورزشکاران ایرانی باید از سوی مسئولان در جوامع بین‌المللی دادخواهی شود، خبر داد: فراکسیون ورزش مجلس پس از بازگشت ورزشکاران و مسئولان از المپیک، دراین خصوص جلسه‌ای را با حضور مسئولان ورزشی جهت بررسی میزان موفقیت ورزشکاران در این بازی‌ها و موضوعات پیرامون آن برگزار و موضوع را بررسی خواهند کرد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون از مسئولان توضیح خواهد خواست؛ گفت: استراتژی آن‌ها درباره رفتارهای سوءمدیریتی جوامع ورزشی جهانی نبست به ایران، چه بوده و چه خواهد بود زیرا نباید اجازه داد زحمات ورزشکاران به دلیل مدیریت نادرست و نفوذ محدود مسئولان ایرانی در جوامع ورزشی نادیده گرفته شود.

موسوی: بی‌عدالتی‌ درحق ورزشکاران المپیکی؛ محصول عدم نفوذ مسئولان در جوامع ورزشی بین‌المللی

سیدفرید موسوی  با اشاره به ناداوری‌ها در قبال ورزشکاران ایرانی در مسابقات رشته‌های مختلف المپیک 2016 ریو، گفت: این اتفاق ناگوار از عدم نفوذ قوی ایران در جوامع ورزشی بین‌المللی نشات می‌گیرد لذا اگر مسئولان بتوانند به انحای مختلف در کنفدراسیون‌های قاره‌ای و جهانی حضور پیدا کنند علاوه بر معرفی بیشتر ایران به این جوامع، مانع از بی‌عدالتی نسبت به ورزشکاران خواهند شد یا حداقل شرایط لازم برای پیگیری اجحاف صورت گرفته را بدست می‌آورند. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورزش ایران همواره در زمینه برقراری ارتباط با جوامع جهانی دچار ضعف بوده و این کم‌کاری مسئولان، گریبان ورزشکاران را در مسابقات المپیک گرفته است. 

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این انتظار از مسئولان می‌رود که در حوزه دادخواهی حق ورزشکاران اقدامات قابل‌قبولی انجام داده و موفق ظاهر شوند، افزود: کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی باید برای تقویت حضور و چهره  ایران در مجامع بین‌المللی ورزشی برنامه‌ریزی دقیق‌تری را تدوین کنند تا در مسابقات آتی شاهد این ناداوری‌ها در حق ورزشکاران نباشیم.

دیپلماسی ورزشی ایران باید قوی شود/ سلیمی و عابدی همیشه قهرمانان ایران

سیدعلی ادیانی با اشاره به ناداوری‌های  انجام شده در قبال دو ورزشکار ایرانی، گفت: بهداد سلیمی و مجتبی عابدی پهلوان نام‌آور جهان در رشته وزنه‌برداری و شمشیربازی با ناداوری و قضاوت ناعادلانه داوران از دریافت طلا ناکام ماند اما این عدم دریافت طلا چیزی از ارزش‌های پهلوانی این ورزشکاران کم نمی‌کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو عزیز از پهلوانان خوشنام ایران و خطه قائمشهر باعث افتخار همه مازنی‌ها و مردم ایران هستند و ما منتظر قدوم و بازگشت ارزشمند آن‌ها به خاک وطن هستم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید حق تضعیف شده ورزشکاران ایرانی در بازی‌های  المپیک را پیگیری کنند، ادامه داد: آنچه مشخص است مقدار نفوذ و لابی مسئولان ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی با هدف ممانعت از تضعیف حق ورزشکاران آنگونه که باید نیست.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس با بیان اینکه باید دیپلماسی ورزشی ایران قوی شود تا جهانیان نتوانند حقوق‌حقه ورزشکاران را به راحتی زیر پا گذارند، گفت: زمانی که داوران در ملاءعام در برابر میلیون‌ها چشم و صدها دوربین تن به ناداوری می‌دهند مسئولان ایرانی باید قویا ورود کرده و حقوق ورزشکاران را پیگیری کنند و اساسا با پیشگیری و به کار بردن سیاست‌های لازم اجازه ندهند کار به اینجا بکشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *