مدیریت فساد با ساختارهای گذشته امکانپذیر نیست/ بیکاری ناشی از بیماری اقتصاد است

17:43 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۰۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین خلیلی گفت: یکی وظایف اصلی پیشگیری اصلاح ساختار است و با ساختارهای گذشته نمی‌توان فساد را مدیریت کرد.
به گزارش خبرنگارگروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم در جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری این استان که با حضور معاون اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد، گفت: به اعتقاد بنده جامعه ماهیتا دچار تغییرات شده و تنها به تغییرات شکلی اکتفا نشده است، چراکه اگر در شکل تغییر پیدا کرده بود با همان ساختار قبلی می‌توانستیم این تغییرات را مدیریت کنیم ولی تغییرات ما صرفا ظاهر و شکل نیست بلکه ماهیت هم تغییر کرده است.

وی افزود: بنابراین باید ساختارها را همزمان با تغیر شکل و ماهیت تغییر داد و اگر نتوانیم ساختارهای متناسب با این تغییرات ایجاد کنیم فساد در بخش اداری و غیر اداری رخ می‌دهد.

حجت الاسلام خلیلی گفت: یکی وظایف اصلی پیشگیری اصلاح ساختار است و با ساختارهای گذشته نمی توان فساد را مدیریت کرد.

وی توضیح داد:  اگر می خواهیم فساد را از بین ببریم باید به ساختارها توجه کنیم و نگاه ما نیز این باشد که تغییرات متوقف نخواهد شد بلکه باید ساختارها را متناسب با آن اصلاح کرد.

وی ادامه داد: اگر کسی شغل پایدار داشته باشد احتمال اینکه به سمت جرم حرکت کند، کمتر است و بیکاری ناشی از بیماری اقتصاد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *