واکنش اسنودن به هک سازمان جاسوسی آمریکا

15:37 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۹۱۲
ادوارد اسنودن حملات سایبری اخیر به سازمان جاسوسی ایالت متحده را هشداری از سوی روسیه به آمریکا قلمداد کرد.
 به گزارش گروه فضای مجازی  به نقل ازباشگاه خبرنگاران، روز دوشنبه خبری منتشر شد که حکایت از نفوذ سایبری به گروه های هکری آژانس امنیت ملی آمریکا داشت. یک گروه هکری به نام Shadow Brokers برای اثبات حمله سایبری خود به نخبگان هکری آژانس امنیت ملی آمریکا اسناد و فایل هایی منتشر کرد که پس از بررسی ها مشخص شد این اسناد متعلق به  یکی از تیم‌های جاسوسی سایبری رده بالایی به نام Equation Group است که روابطی را با آژانس امنیت ملی آمریکا دارد.

هم اکنون گروه هکری Shadow Broker اطلاعات مسروقه را به مزایده گذاشته است. البته در رابطه با این حمله هکری ظن و گمان های زیادی وجود دارد. گفته می شود که این حمله هکری از سوی سرویس های اطلاعاتی روسیه بوده است.

واکنش اسنودن به هک سازمان جاسوسی آمریکا


حالا ادوارد اسنودن، که قبل از افشاگری های رسوایی آمریکا برای NSA کار می کرد، نسبت به این ادعا در توئیتر خود واکنش نشان داده است.

ادوارد اسنودن در این رابطه می گوید اگر واقعا این هک اتفاق افتاده باشد، خود سازمان امنیت هک نشده بلکه گروه های وابسته به آن هک شده اند. این حمله موفقیت‌آمیز به NSA دور از ذهن نبود. این حمله نمایشی علنی از سوی یک رقیب بود که قبلا هم اتفاق افتاده است. اسنودن این حمله هکری را بیشتر یک دیپلماسی دانست تا جاسوسی.

به گفته اسنودن، این حمله هکری با هک DNC ارتباط دارد. هک DNC مربوط به افشای اطلاعاتی از کمپین حزب دموکراتیک آمریکاست که در 14 ژوئن امسال روسیه متهم به این افشای اطلاعات شد. 

اسنودن می گوید این حمله از سوی متهمان هک DNC احتمالا هشداری به ایالت متحده آمریکا است. هشداری که نشان می دهد یک نفر می تواند با استفاده از این فایل های هک شده اثبات کند که چگونه  مسئولیت هر حمله هکری از سرورهای بدافزار آمریکا سرچشمه می گیرد. به عبارت دیگر، اسنودن اعتقاد دارد، در صورتی که ایالت متحده آمریکا همچنان بخواهد
روسیه را متهم اصلی هک DNC بداند، این کشور هم در مقابل اطلاعاتی را از عملیات جاسوسی سایبری ایالت متحده آمریکا در جهان افشا خواهد کرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *