"رئیس جمهور افغانستان" در حال بررسی متن توافقنامه دولت وحدت ملی است

19:22 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۶۶۲
اشرف غنی در حال بررسی متن توافقنامه دولت وحدت ملی افغانستان و تصمیم گیری در مورد چگونگی ادامه فعالیت این دولت است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری اطلس، منابع خبری اعلام کردند: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در حال بررسی متن توافقنامه سیاسی ایجاد دولت وحدت ملی است تا در صورت عدم پیش بینی لویه جرگه در آن، تصمیماتی دیگری از سوی وی گرفته شود.
 
نبی مصداق مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان گفت: رئیس جمهور متعهد به عملی کردن متن توافقنامه سیاسی است اما اگر در این توافقنامه برگزاری لویه جرگه پس از دو سال پیش بینی نشده بود، رئیس جمهور در مورد آن تصمیمی جدید خواهد گرفت.
 
وی در ادامه افزود: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی از اشرف غنی خواسته است تا هر چه زودتر تنش های بوجود آمده را حل کنند.
 
پس از ایجاد اختلاف میان سران دولت وحدت ملی افغانستان، تلاش های ملی و بین المللی برای حل آن جریان دارد.
 
پیش از این نمایندگان کشورهای خارجی از جمله سفرای کشورهای آمریکا، انگلیس، هند، ترکیه، دانمارک، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، رئیس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان و مقامات نظامی با عبدالله عبدالله در مورد تحولات سیاسی اخیر در این کشور گفتگو کرده اند.
 
بر اساس گزارشهای منتشر شده، در این دیدارها بر تقویت و تداوم نظام فعلی و عملی شدن توافقنامه سیاسی و اصلاحات انتخاباتی تأکید شده‌است.
 
تنش ها از زمانی بین رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستان شدت گرفت که عبدالله در مراسم بزرگداشت روز جوانان گفته بود: از تصمیماتی که برای انتصاب مسئولین دولتی صورت می‌گیرد، بی‌خبر است و رئیس جمهور به وزیران کابینه هیچ گاه حق اظهار نظر نمی دهد.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *