شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل/ کاهش 50 درصدی مشکل سوء تغذیه کودکان روستایی

12:46 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۴۰۴
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، انوشیروان محسنی بندپی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در جلسه ای که با حضور مسئولان نظام برگزار شد، وظایفی برای تمام دستگاه های مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی تعریف شد.

وی افزود: تمام دستگاه هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیت قانونی دارند باید پای کار حاضر شده و به وظایف خود عمل کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور کمک به کودکان باز مانده از تحصیل اظهارکرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کردیم و در این رابطه موفق نیز بوده ایم.

محسنی بندپی ادامه داد: 2 هزار و 100 کودک بازمانده از تحصیل در قالب این طرح تاکنون به مدارس بازگشته اند و شناسایی این کودکان همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به کودکان دارای سوء تغذیه تصریح کرد: طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان روستاهای 7 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و با اجرای این طرح، موفق شدیم حدود 50 درصد از مشکل سوء تغذیه کودکان این روستاها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه خودکشی خاطرنشان کرد: در سال 94 با مداخلات به هنگام، موفق شدیم 2 هزار و 880 نفر را از خود کشی منصرف کرده و این اقدامات در سال جاری نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *