56 هزار داوطلب انتخاب رشته خود را نهایی کردند/ انتشار راهنمای علمی انتخاب رشته

10:33 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۳۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: 56 هزار و 118 داوطلب شرکت کننده در رشته های با آزمون سراسری سال 95، انتخاب رشته خود را نهایی کرده اند.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: ساده سازی مراحل آزمون های سراسری از مرحله ثبت نام تا انتخاب رشته یکی از اهداف اصلی سازمان سنجش کشور به شمار می آید. 

وی افزود: باید این هدف، در کنار دفترچه های راهنما و اطلاعیه های مختلف، دفترچه های کاربردی و ویژه نامه های راهنما برای استفاده داوطلبان و خانواده های آنها تهیه شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به قرار گرفتن راهنمای علمی انتخاب رشته به روی سایت سازمان سنجش کشور اظهارکرد: هر داوطلب با استفاده از این راهنما می تواند بدون کمک دیگران نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کند.

توکلی ادامه داد: در این راهنما، جنبه های کاربردی و قوانینی که باید توسط هر داوطلب رعایت شود مورد تاکید قرار گرفته و توضیحات کاملی در رابطه با نحوه انتخاب رشته داوطلبان مطرح شده است.

وی با ارائه آماری از تعداد افرادی که انتخاب رشته خود را نهایی کرده اند تصریح کرد: تا ساعت 8 صبح امروز سه شنبه 26 مرداد، تعداد 56 هزار و 118 نفر در دوره های با آزمون، انتخاب رشته خود را نهایی کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور خاطرنشان کرد: 9 هزار و 351 داوطلب نیز در رشته های بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *