تعطیلی ۱۱۹۳ واحد صنعتی زیرزمینی

21:21 - 25 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۱۶۸
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از تعطیلی هزار و ۱۹۳ واحد صنعتی زیرزمینی که به صورت نامحسوس و بدون تابلو فعالیت می کردند خبر داد.
به گزارش گروه جامعه به نقل از شبکه خبر، محمدهادی حیدرزاده در نشست خبری افزود: 8 هزار و 664 واحد صنعتی در سال 94 پایش شده است که از این تعداد هزار و 193 واحد به صورت زیرزمینی و نامحسوس مشغول به فعالیت بوده اند که منجر به تعطیلی آنان شد.

وی گفت: 826 واحد صنعتی به صورت خوداظهاری برای پایش به محیط زیست مراجعه کرده اند.

حیدرزاده ادامه داد: 422 مورد از واحدهای مورد پایش، مشکل پسابشان را حل کردند و 196 واحد صنعتی نیز نسبت به آلودگی هوایشان اقدام کرده اند.

وی افزود: در سال گذشته، 91 واحد صنعتی که دارای مشکلات زیست محیطی بودند پلمپ و 235 واحد صنعتی غیرمجاز جمع آوری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: امسال سایت مدیریت پسماند صنعتی در نصیرآباد شهرری راه اندازی می شود.

حیدرزاده با اشاره به مراکز معاینه فنی پایتخت افزود: درحال حاضر 32 جایگاه معاینه فنی در تهران به سامانه سیمفا متصل شده و این در صورتی است که هنوز دوربین در این مکان ها نصب نشده است.

وی با اشاره به برگه های معاینه فنی صادر شده در کل استان تهران در سال گذشته گفت: 512 هزار و 125 برگه معاینه فنی در سال گذشته در کل استان تهران صادر شده است که با توجه به تعداد خودروهای تهران عدد قابل قبولی نیست.

حیدرزاده افزود: امیدواریم سال معاینه فنی در مجلس شورای اسلامی به زودی تغییر کند تا در روند کاهش آلودگی هوای پایتخت و شهرستان های استان تهران تاثیرگذار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *