رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره گیری از فناوری های نوین برای عبور از بحران آب شهر تهران

19:30 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۰۸۵
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بهره گیری از فناوری های جدید را راهکاری مناسب در جهت بهبود هر چه بیش تر مدیریت منابع آب شهر تهران و حل چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب دانست.
به گزارش گروه جامعه ، بابک نگاهداری با اشاره به این که ایران دارای اقلیم گرم و خشک است و ما شاهد کاهش چشمگیری در میزان بارش­ ها و به تبع آن ذخیره­ ای منابع آب زیرزمینی کشور هستیم گفت: رشد جمعیت در کشور، به ویژه شهر تهران، سبب شده تا منابع زیرزمینی آب کشور به سرعت مصرف شده و به دلیل کمبود بارش کشور دچار بحرانی شود که عمومآ با آغاز فصل گرما توجه بسیاری به آن جلب می­ شود و لذا صرفه­ جویی در مصرف این نهادهای ارزشمند به یکی از ضروریات اساسی در کشور تبدیل شود.

وی عنوان کرد: راهکارهای فعلی در این خصوص یا بر فرهنگ­سازی در مصرف آب و یا مدیریت فناوری در این حوزه، تأکید دارند اما جا دارد که در سیاست­گذاری­ های­ فناوری در کشور به موضوع بحران آب نیز توجه ویژه ­ای شود.

نگاهداری تصریح کرد: در این میان، انتخاب نوع مناسب فناوری که از نقطه نظر فنی با شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد، حائز اهمیت است. به طور کلی تکنولوژی­ های مورد استفاده در کشورهای گوناگون را می­ توان به دو دسته­ی تکنولوژی­ های کاربر و تکنولوژی­ های سرمایه­ بر تقسیم­ بندی کرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص مزایا و معایب این تکنولوژی ها افزود: در تکنولوژی­ های کاربر، سعی بر این است تا کمبود سرمایه در امر تولید را به کمک نیروی کار جبران کنند و چنین سیستمی برای کشورهای دارای نیروی کار بالا می­ تواند افزایش تولید و اشتغال را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *