پاکستان، هند را به مذاکره درباره "کشمیر" دعوت می کند

14:15 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۹۲۰
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی روز جمعه اعلام کرد اسلام آباد قصد دارد از دهلی نو برای مذاکره درباره مسئله جامو و کشمیر دعوت کند.
پاکستان، هند را به مذاکره درباره به گزارش سرویس بین الملل سرتاج عزیز در یک کنفرانس مطبوعاتی، ضمن تکرار مواضع اسلام آباد درقبال مسائل جاری در کشمیر، گفت: قرار است قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان نامه ای به همتای هندی خود رسال کند و از دهلی نو بخواهد درباره مسئله کشمیر، با پاکستان وارد گفت و گو شود.

وی دراین نشست خبری درخصوص موضوع افغانستان و روند مذاکرات صلح این کشور گفت: پاکستان خواستار صلح در افغانستان است و صلح افغانستان، به سود منافع ملی پاکستان است. بنابر این پاکستان به تلاش های خود برای محقق کردن صلح و آشتی در افغانستان ادامه خواهد داد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در خصوص روابط کشورش با آمریکا که در ماه های اخیر دچار تنش های زیادی شده است، گفت: البته ما با چین روابطی محکم داریم ولی از سوی دیگر، مایلیم روابط دوستانه خود با آمریکا را هم حفظ کنیم. درتلاش هستیم تا اختلاف های خود را با آمریکا حل و فصل کنیم و به سمت همگرایی بیشتر با واشنگتن گام برداریم.

سرتاج عزیز درباره تلاش های پاکستان برای محلق شدن به گروه تامین کنندگان هسته ای هم گفت: رسما از تروئیکای گروه تامین کنندگان هسته ای برای سفر به پاکستان دعوت کرده ایم تا از نزدیک مدارک و مستندان تهیه شده از سوی پاکستان برای پیوستن به این گروه را بررسی کند.

پاکستان و هند به عنوان قدرت های هسته ای جنوب آسیا، هر دو به دنبال عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای هستند اما هیچ یک از این دو کشور پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (NPT) را امضا نکرده اند. با این وجود، هند به دلیل برخورداری از حمایت آمریکا، شانس بیشتری نسبت به پاکستان برای عضویت در این گروه دارد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *