مرادی: نباید توقعات را بالا ببریم!/ اعمال نفوذ کمتر شده است

20:02 - 21 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۵۵۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
رئس فدراسیون وزنه‌برداری گفت:نباید سطح توقع عمومی را از تیم ملی بالا برد، زیرا بزرگنمایی بیهوده کار حرفه‌ای و درستی نیست.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون وزنه‌برداری، رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان بابیان این مطلب که شرایط روحی ، جسمی و همچنین تمرینی رستمی، مرادی ، هاشمی ، براری و سلیمی هر5 وزنه بردار کشورمان خوب است و امید زیادی به کسب موفقیت آنها وجود دارد گفت: اگرچه شرایط جسمی و روحی تک تک ملی‌پوشان نرمال است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اما معتقدم خیلی هم نباید سطح توقع عمومی را از تیم ملی بالا برد. زیرا بزرگنمایی بیهوده کار حرفه‌ای و درستی نیست. بچه‌های ما خیلی زحمت کشیدند و بی‌شک لایق بهترین‌ها در این میدان بزرگ هستند. اما المپیک، المپیک است و با تمام میادین دیگر از لحاظ کمی و کیفی تفاوت دارد. بنابراین هیچ نتیجه‌ای دراین میدان بزرگ قابل پیش بینی نیست. پس بهتر است به جای هرگونه گمانه‌زنی تا زمان مسابقه منتظر بمانیم و ببینم رقابت چگونه پیش می‌رود.


رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: همین که هر 5 وزنه‌بردار ما جزو برترین‌های اوزان خود هستند یک موفقیت برای ما محسوب می‌شود. طی جلسه‌ای که با کادر فنی داشتیم و رکوردهای ورودی وزنه برداران‌مان را محاسبه کردیم، خداراشکر وضعیت ملی‌پوشان ما نسبت به رقبا خوب است و همین برای ما یک نقطه قوت به شمار می‌رود. ضمن اینکه هر روز شاهد هستید که برخی از چهره‌های مطرح وزنه‌برداری از کشورهای مدعی با توجه به مثبت اعلام شدن تست دوپینگشان از گردونه مسابقات المپیک کنار می‌روند. این در حالی است که بچه‌های ما به دفعات تست دادند و خداراشکر همگی در صحت و سلامت کامل مهیای حضور در بازی‌های المپیک شدند.

مرادی در مورد وضعیت پشتیبانی و پزشکی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک ریو عنوان کرد: خوشبختانه امسال و در این دوره از بازی‌ها فدراسیون پزشکی ورزشی کشور و در کل کاروان ورزش ایران از نظر آمادگی و امکانات پزشکی در شرایط بسیار خوب و قابل قبولی قرار دارد. فدراسیون پزشکی ورزشی با استفاده از تیم‌های متخصص پزشکی ، ورزشی خیلی بهتر از گذشته در خدمت تیم‌های ملی وقهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف اعزامی به المپیک هستند. به طور مثال ما در تیم ملی وزنه‌برداری در همین چند روزی که به دهکده بازی‌ها آمدیم بازتوانی و فیزیوتراپی وزنه بردارانمان طبق شرایط علمی روز دنیا پوشش داده می‌شوند و تحت مراقبت‌های ویژه تیم پزشکی کاروان کشورمان قرار دارند.

وی ادامه داد: بی تردید این برای نخستین بار است که کاروان ایران در بهترین شرایط از امکانات روز پزشکی ورزشی برخورداراست ومی‌تواند در اینجا به صورت اختصاصی از ماساژور‌، فیزیوتراپ و تیم پزشکی مجرب استفاده کند. بنابراین جا دارد تشکر ویژه‌ای از تک تک مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی و متخصصان پرتلاش و بادانش این مجموعه که قوت قلب ورزشکاران ما هستند داشته باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان درمورد عدم حضور روس‌ها در المپیک و اینکه آیا این موضوع می‌تواند در موفقیت بیشتر وزنه‌برداران کشورمان تاثیرگذار باشد عنوان کرد: بی تردید المپیک شرایط خاص خودش را دارد. خیلی خوش بین هستم که کارها در سطح بین المللی عادلانه دارد انجام می‌شود و نسبت به ادوار گذشته اعمال نفوذها کمتر شده است. عدم حضور روس‌ها در المپیک ریو قطعا از لحاظ کیفی تاثیرات منفی خود را در مسابقات دارد اما این بدان معنا نیست که وزنه‌برداری و رقابت‌های این رشته فقط به بودن یا نبودن روس‌ها بستگی داشته باشد. زیرا همان‌طور که در رقابت‌های برگزار شده در همین دوره از بازی‌ها شاهد بودیم ، حتی در نبود روس ها هم رکوردهای دنیا و المپیک بارها شکسته شد. این یعنی وزنه‌برداری دیگر تنها متعلق به یک یا دو کشور نیست بلکه وسعت وزنه‌برداری نامحدود شده و هرروز هم گسترده تر می شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به این پرسش که ملی پوشان کشورمان چقدر شانس کسب مدال دراین دوره از بازی ها دارند معتقد است: هر وزنه‌برداری که شایستگی کسب مدال را داشته باشد با اثبات توانایی خود می‌تواند به عناوین خوب و به مدال المپیک برسد. مطمئنا باید وزنه برداران با تلاشی مضاعف در میدان بزرگی به نام المپیک به عناوین درخشان و خوبی دست پیدا کنند. زیرا مدال المپیک را بدون جنگندگی و تلاش بسیار به هیچ ورزشکاری نخواهند داد. وزنه برداران ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.هرکدام از این 5 ملی پوش تلاش و جنگندگی بیشتری داشته باشند کسب مدال برایشان قطعا دور از دسترس نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *