اصلاح "نظام مالیاتی هند" گامی برای بستن راههای فرار مالیاتی

18:35 - 21 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۰۶۹
نمایندگان پارلمان هند در یکصد و بیست و دومین نشست خود با اصلاح قانون نظام مالیاتی به دولت برای بستن راههای فرار مالیاتی و اخذ مالیات یکسان بر تمامی کالاها درسراسر کشور اختیار کامل دادند.
اصلاح 433 نماینده پارلمان هند روز چهارشنبه پس از ساعت ها گفت وگو و بررسی این طرح ،پس از ورود نخست وزیر هند به این بحث و تشریح ضرورت اصلاح نظام فعلی مالیاتی با اکثریت قریب به اتفاق این لایحه را تصویب کردند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند ،تصویب این لایحه را گام بزرگی برای دگرگونی در نظام مالیاتی کشور دانست و اظهار کرد با اجرای قانون جدید مالیاتی کشور بسیاری از مشکلات و تنگناها رفع می شود.

وی با قدردانی از نمایندگان مجلس در تصویب لایحه خاطرنشان کرد تصویب این لایحه را نمی توان پیروزی یک حزب و یا دولت دانست ،بلکه پیروزی دموکراسی است .

نخست وزیر هند با اشاره به اثرات مثبت این لایحه بر تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالا خاطرنشان کرد این لایحه تاثیر بسیار مهمی در تجارت و بازرگانی برجای می گذارد.

وی قانون جدید مالیات بر کالا و خدمات را به نفع ایالت های کمتر توسعه یافته و عقب مانده دانست و اظهار کرد این قانون باعث رشد متوازن ایالت های مختلف می شود.

آرون جیتلی وزیر اقتصاد و دارایی هند با رد افزایش مالیات با اجرای این لایحه خاطرنشان کرد که با اجرای این قانون مالیات مضاعف بر کالاها حذف می شود.

وی افزود:میزان مالیات دراین لایحه از سوی شورای مالیات بر کالا و خدمات تعیین می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *