رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدل استقرار آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت الگویی برای اجرای آمایش در سایر دستگاههای کشور است

19:07 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۸۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دکتر مخبر دزفولی وزارت بهداشت را در بحث آمایش سرزمینی پیشگام خواند و بر لزوم توسعه تعامل دانشمندان رشته های علوم پزشکی با سایر رشته ها برای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
به گزارش گروه جامعه ؛ دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه همایش دو روزه رصد بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی که صبح روز سه شنبه 19 مرداد ماه 1395 برگزار شد گفت: یک سال از ابلاغ مصوبه آمایش سرزمینی گذشته است و وزارت بهداشت در اجرای آمایش سرزمینی که یکی از تکالیف نقشه جامع علمی کشور است پیشگام شده است.

 مخبر اضافه کرد: بالطبع کار وزارت بهداشت به عنوان نهادی که برای اولین بار آمایش را در کشور اجرا کرده سخت تر بود و سایر دستگاهها از تجربیات این وزارت بهره برداری می نمایند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای تحول در آموزش علوم پزشکی گفت: این برنامه ها نشان می دهد که طی چند سال آتی حوزه آموزش همپای سایر حوزه های وزارت بهداشت رشد خواهد کرد.

 مخبر به تدوین برنامه های مختلف در وزارت بهداشت در ذیل اسناد بالادستی اشاره کرد و اظهار نمود: حوزه آموزش رسالت اصلی دانشگاهها در کلیه حوزه ها است و در نظام سلامت باید دقت شود آموزش تحت الشعاع سایر حوزه ها قرار نگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم ارتباط بین رشته های علوم پزشکی و سایر رشته ها تاکید کرد و گفت: گفتمان بین رشته ای و تعامل دانشمندان حوزه های مختلف می تواند زمینه های ارتقای علمی کشور را فراهم آورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *