رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج قوه قضائیه برگزار شد

12:59 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۶۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی بسیج قوه قضائیه با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در محل این سازمان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور ضمن تبریک دهه کرامت، میلاد نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به نقش و جایگاه ارزنده بسیج در جامعه اشاره کرده و خاطر نشان کرد: بسیج از لحاظ ساختار اداری کارآمد و موثر شده و این امر در بسیج قوه قضاییه به خوبی مشهود است.

وی گفت: امروز تاثیر و نفوذ بسیج را می‌توان در کشورهای همجوار و مسلمان برای خروج جهان اسلام از گره ها و مشکلاتی که استکبار جهانی برای آنان ایجاد کرده است مشاهده کرد.

این مقام مسئول خطاب به فرماندهان بسیجی حاضر در جلسه گفت: ما به عنوان یک بسیجی برای حفظ و پاسداری از آرمان‌های بسیج که حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، مسئولیت بزرگی بر عهده داریم.

وی با اشاره به این که در ابتدای تشکیل بسیج ماموریت اصلی نبرد علیه دشمن متجاوز تعریف شده بود لیکن امروز به لحاظ جبهه های متعددی که استکبار جهانی در موضوعات مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علیه انقلاب اسلامی گشوده است، تعریف جدیدی از ماموریتهای بسیج صورت گرفته و این نهاد مردمی باید حضور فعال تری در عرصه های نوین داشته باشد.

معاون رئیس قوه قضائیه شناخت باید ها و نبایدها، ماموریتها و اهداف بسیج در دستگاه قضایی و اداری را مهم برشمرد و گفت: امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری آسیب ها و بهره وری پایین در نظام اداری کشور است که با روحیه بسیجی منطبق و سازگار نیست.

تویسرکانی با تاکید بر بکارگیری تفکر بسیجی در مدیریت‌ها خاطر نشان کرد: در ایام دفاع مقدس با ایمان و روحیه بسیجی، عده ای اندک توانستند بر لشکری تا دندان مسلح پیروز شوند و امروز با همین روحیه و تفکر بسیجی می توان با امکانات و منابع محدود بر مشکلات غلبه کرد و بهره وری را در زمینه های مختلف بالا برد.

وی گفت: مقام معظم رهبری با توجه به نیاز ها، آسیب ها و حساسیت های روز جامعه هر سال را نامگذاری می کنند و امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاشتند که توجه به "اقدام و عمل" نشان دهنده آن است که نباید در اجرای امور کشور به شعار و حرف اکتفا کرد و با عمل و گام برداشتن در مسیر صحیح باید به اهداف دست پیدا کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سخنان خود سازمان ثبت را سازمانی پیشرو معرفی کرد که همه مردم به نحوی با آن سرو کار دارند و افزود: در گذشته به دلیل سنتی بودن امور، این سازمان با مشکلات و آسیب های فراوانی مواجه بود که خوشبختانه امروز با برنامه ریزی و نظارت دقیق بسیاری از فرآیندهای خدمات رسانی، آسیب شناسی و متحول گردیده که آثار و نتایج آن برای مردم قابل لمس است.

در ابتدای این نشست هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فرمانده حوزه مقاومت بسیج این سازمان به ارائه گزارشی از بسیج سازمان پرداخت و گفت: این سازمان در کل کشور 31 اداره کل استانی، 20اداره کل ستادی، 420واحد ثبتی و 12 هزار دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق دارد که در تمامی ادارت کل پایگاه بسیج فعال است و تهران نیز دارای هفت پایگاه بسیج است.

وی گفت: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چهار هزار بسیجی داریم که از این تعداد قریب به دو هزار نفر فعال و مابقی بسیجی عادی هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *