رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تکریم ارباب رجوع در دستور کار حوزه تجهیزات پزشکی

11:13 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۵۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: طرح تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین برنامه های حوزه تجهیزات پزشکی است.
به گزارش گروه جامعه ،محمود بیگلر با تاکید بر اینکه تسریع و دقت  در انجام فعالیتها در شکل گیری اعتماد مراجعه کنندگان به سیاست گذاری های ما بسیار موثر است، گفت: رویه فعالیت های ما باید به گونه ای باشد که ارباب رجوع یقین حاصل کند که سیستم ما تمام هم و غم خود را در رفع مشکلات آنها بکار می گیرد.
 
وی با نام بردن از طرح هایی چون الزام به ثبت تمام وسایل پزشکی در سامانه ثبت وسایل پزشکی و راه اندازی صدور الکترونیکی پروانه ساخت، پیگیری جدی و مستمر تکمیل اطلاعات در نرم افزار ثبت کالاهای پزشکی، تفویض اختیار به دانشگاه ها برای افزایش توان اجرایی و نظارتی کاستن از حضور فیزیکی ارباب رجوع در اداره کل و تسهیل در اجرای ضوابط و اصلاح فرآیندهایی مثل نحوه اظهار در سامانه EPL  گمرک و ttac سازمان غذا و دارو، این اقدامات را از جمله فعالیت هایی برشمرد که با هدف تکریم ارباب رجوع و در راستای چابکی و چالاکی سیستم در این اداره کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی صورت گرفته است.
 
بیگلر با اشاره به اینکه دلیلی برای معطل ماندن کارها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اگر فردی با درخواستی مشخص و در چارچوب ضوابط در روزهای مختلف و متمادی در ادارات ما مشاهده می شود معنایش ضعف سیستماتیک است.
 
وی اضافه کرد: قطعا در بین  طرح‌های چندگانه تحول اداری که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری پیشنهاد شده است فعالیت هایی که در جهت تکریم ارباب رجوع بوده توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است.
 
مدیر کل نظارت بر  تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  در پایان با بیان اینکه اگر  خواسته منطقی مراجعان به صورت شایسته جلو نرود عدم رضایت بوجود می آید و این عدم رضایت به عرصه های بالاتر نیز رسوخ می کند، اظهار داشت: ادعا نداریم می توانیم عدم رضایت را حذف کنیم ولی می توانیم برای به حداقل رساندن آن برنامه ارائه کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *