اظهارات ترامپ غیر قابل تحمل است/چهره های وابسته به صهیونیسم از کلینتون حمایت می کنند

11:23 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۵۳۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اظهارات ترامپ پیرامون اینکه هیلاری کلینتون بانی داعش است و یا ابراز تردید وی پیرامون اختلافات روسیه و آمریکا غیر قابل تحمل است و نقض آشکارای سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود.
علی اصغری//فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان پیرامون نامه سرگشاده 50کارشناس امنیت ملی حزب جمهوری خواه آمریکا درباره اینکه اگر ترامپ نامزد این حزب درانتخابات پیروز شود بی احتیاط ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود، اظهار کرد: باید به این نکته اشاره کنم که پیش از انتشار نامه این 50 نفر نامه ای توسط 121 نفر از چهرهای نومحافظه کار آمریکا منتشر شد که آنها نیز کمابیش همین حرف را زده بودند و هشدار دادند که ترامپ نباید رئیس جمهور آمریکا شود.

وی افزود: در شرایط فعلی در مجموعه نخبگان سیاست خارجی آمریکا تقریباَ بر این موضوع اجماع شده است که هیلاری کلینتون باید رئیس جمهوری بعدی آمریکا باشد که این رویه موضوع عجیبی است زیرا معمولا نخبگان سیاست خارجی حزب جمهوری خواه به سمت کاندیدای مورد نظر خود و نخبگان دموکرات به سمت کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوق پیدا می کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اینکه جمهوری خواهان اعلام کرده اند به نماینده جمهوری خواهان یعنی ترامپ رای نمی دهند این موضوع پدیده ای عجیب و غیر معمولی است.

اظهارات ترامپ غیر قابل تحمل است/چهره های وابسته به صهیونیستم از کلینتون حمایت می کنند

ایزدی تصریح کرد: همچنین در شرایط فعلی مجموعه چهره های وابسته به لابی صهیونیسم هم در راستای حمایت از کلینتون وارد عمل شده است.

 وی تأکید کرد: اظهاراتی که از سوی ترامپ مطرح می شود نه تنها در حزب جمهوری خواه سنتی آمریکا مطرح نیست بلکه برای اولین بار در حوزه سیاست خارجی آمریکا مطرح می شود و حتی در حزب دموکرات نیز جایگاهی ندارد.

اظهارات ترامپ غیر قابل تحمل است/چهره های وابسته به صهیونیستم از کلینتون حمایت می کنند

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطر نشان کرد: اظهارات ترامپ پیرامون اینکه هیلاری کلینتون بانی داعش است و یا ابراز تردید وی پیرامون اختلافات روسیه و آمریکا غیر قابل تحمل است و نقض آشکارای سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود.

ایزدی با بیان اینکه ترامپ سیاست حمله به عراق را زیر سوال می برد گفت: نوع ادبیات ترامپ در واقع با رویه ای که در بین مجموعه نخبگان سیاست خارجی آمریکا چه در حزب دموکرات و چه جمهوری خواه تضاد دارد و سیاست های گذشته آنها را زیر سوال می برد از این رو افراد عضو این دو جبهه نسبت به ترامپ موضع گرفته و مواضع وی را قبول ندارند.

وی تصریح کرد: این وضعیت فعلی ترامپ در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک پدیده غیر معمولی است زیرا وی ادعا می کند که مشکلات متعددی در داخل آمریکا وجود دارد و آمریکا باید به مشکلات خودش بپردازد تا اینکه بخواهد در امور کشورهای دیگرسرکشی و لشکر کشی کند و مشکلات آنهارا حل کند. روندی که با سیاست های فعلی آمریکا در تضادی جدی قرار دارد.

اظهارات ترامپ غیر قابل تحمل است/چهره های وابسته به صهیونیستم از کلینتون حمایت می کنند

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطر نشان کرد: این نوع ادبیات به کار گرفته شده از سوی ترامپ لزوماَ برای آمریکا مشکلی ایجاد نمی کند زیرا واقعیت این است که سیاست دموکراتها و جمهوری خواهان درسالهای گذشته در آمریکا غلط بوده است. نگاه و رویکردی که امروز در بخش قابل توجهی از مردم آمریکا وجود دارد و ترامپ از آن در عرصه انتخاباتی خود استفاده می کند.

وی در پایان گفت: نارضایتی که در بحث سیاست خارجی آمریکا بوجود آمده است روندی را ایجاد کرده است تا ترامپ از آن به نفع خود و در جهت پیروزی در انتخابات استفاده کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *