اشتغال بیش از سه هزار نفر در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد

10:09 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۵۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
اداره‌کل استاندارد استان تهران ، با بهره‌گیری از ظرفیت‌بخش‌های دولتی ، خصوصی ، مراکز پژوهشی و دانشگاهی ، امکان اشتغال بیش از سه هزار نفر را ، در 310 آزمایشگاه همکار استاندارد در استان تهران ، فراهم کرده‌است.
به گزارش گروه اقتصاد، مسلم بیات در تشریح موضوع  اشتغال بیش از سه هزار نفر در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد گفت: با احداث این آزمایشگاه‌ها ، ضمن بهره‌گیری از توان متخصصان و منابع بخش‌های دولتی و دانشگاهی از سرمایه و توان بخش خصوصی نیز استفاده شده است ؛ که در برخی از آزمایشگاه‌ها میلیاردها تومان از سرمایه بخش خصوصی در جهت اهداف کیفی سازمان بهره گرفته شده است.
 
وی ادامه داد : آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده استان تهران بعضا در کل کشور منحصر بفرد است. به عنوان مثال در زمینه آزمون‌های قطعات خودرو همانند رادیاتور خودرو و یا تعداد بسیار زیادی از تجهیزات صنایع مهندسی پزشکی ؛ که ضمن برآورده کردن نیازهای اداره‌کل استاندارد استان تهران نیاز سایر ارگان‌ها ، ادارات کل و گمرکات کشور را نیز برآورده می‌کند.
 
مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان این که در سال 95 برای 9 آزمایشگاه پروانه تایید صلاحیت صادر شده است ، خاطر نشان کرد: این تعداد آزمایشگاه ضمن آنکه متخصصان زبده کشور را بکار گرفته‌است ، با توجه به توانایی‌های آزمایشگاهی و علمی خود در تربیت و ارتقای علمی سایر بخش‌ها ، واحدهای تولیدی و کارشناسان سازمان‌های مرتبط موثر واقع شده‌است.

بیات خاطر نشان کرد: با تشکیل تیم‌های تخصصی و با همکاری مدیریت سیستم مدیریت کیفیت پژوهشگاه استاندارد کار نظارت تخصصی بر آزمایشگاه‌های همکار نیز با دقت تمام در حال انجام است ؛ به گونه‌ای که در سال 94 ، پروانه تایید صلاحیت 19 آزمایشگاه همکار به دلیل عدم احراز شرایط استاندارد و یا عدم استمرار آن در زمان فعالیت ، تعلیق و ابطال شده و پروانه10 آزمایشگاه دیگر نیز به همین دلیل ، تمدید نشده است.
 
همچنین ، برای 16 آزمایشگاه پروانه تایید صلاحیت صادر و پروانه 256 آزمایشگاه دیگر تمدید شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *