با راه اندازیLRT توسعه BRT متوقف نمی شود

9:36 - 19 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۴۶۵
معاون حمل ونقل ترافیك شهرداری تهران با اعلام اینكه مطالعات برای راه اندازی ال.ار.تی تكمیل خواهد شد گفت: خطوط مترو، بی.آر.تی و ال.آر.تی مكمل یكدیگر در شبكه حمل و نقل عمومی هستند و با راه اندازی یكی از آنها توسعه و تكمیل دیگر مدهای حمل ونقلی تعطیل نخواهد شد.

به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: در دنیا برای حمل ونقل عمومی سه مد در نظرگرفته می شود. مد اول حمل ونقل عمومی اتوبوس های تندرو است،مد بعدی حمل و نقل ریلی سبک است که ال . آر .تی نام دارد و مد دیگر حمل ونقل ریلی سنگین در شهرهاست که به عنوان مترو از آن نام می بریم. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هر کدام از این وسایل حمل و نقلی کاربرد وكارایی مخصوص به خود را دارا هستند.

حسینی افزود: ال .آر.تی در حقیقت مد حمل نقلی بین بی آر تی و مترو به شمار می آید .معاون حمل ونقل ترافیک تاکید کرد: قاعدتا در شبکه حمل و نقل تهران جای ال .آر.تی خالی بود که با پیشنهاد شهرداری تهران این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران نیز مطرح شد و با استقبال رو به رو شد.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته درباره ال .ار.تی گفت: ورود یک مد جدید حمل نقلی دارای معایب و مزایایی است و میزان وابستگی ما به مد حمل ونقلی نیز مسئله اثر گذاری به شمار می آید .حسینی با بیان اینکه عوامل بسیاری در ساخت ال .آر.تی تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: بنابراین بحث سرمایه گذاری، ساخت و نگهداشت همگی بر تصمیم گیری برای راه اندازی ال .آر.تی تاثیر گذار هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچکدام از این وسایل حمل و نقلی جایگزین یکدیگر نبوده و مکمل یکدیگر به شمار می آیند گفت: بنا به میزان تقاضای سفرها مدهای حمل و نقلی در شهر در نظر گرفته می شود و بحث برتری یكی از وسایل بر دیگری مطرح نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *