روحانی انتظارات حوزه زنان را برآورده نکرد/ از ظریف انتظار بیشتری داشتیم!

9:04 - 18 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۰۴۷
فعال سیاسی اصلاح طلب عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی، الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به نقد و بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان پرداخته است که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

* یكی از مهم‌ترین مطالبات از دولت روحانی كه در شعارهای ایشان هم مطرح بود، ایجاد بستری در جهت دادن فرصت‌های برابر به زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، مدیریتی و ... است. اگر چه همگان می‌دانند كه تبعیض‌های گوناگون علیه زنان ریشه‌ای تاریخی و فرهنگی دارد اما نقش و تاثیر تصمیم‌گیرندگان و كارگزاران در این حوزه بسیار مهم است.

* از روحانی انتظار داشتیم در سطوح بالای تصمیم‌گیری و مدیریت، همكاران را موظف سازد تا از توانمندی‌ها، تخصص و شایستگی‌های زنان ایرانی بیشتر و مطلوب‌تر استفاده كند.

* زنانی كه به لطف و بركت آرمان‌های انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته فرصتی برایشان فراهم شد تا بتوانند استعدادهای انسانی و خدادادی خود را به منصه ظهور و به مرحله فعلیت برسانند تا از آن در جهت رفع نیازهای خود و جامعه بهره برند اما در ایران همانند سایر كشورهای خاورمیانه، كمتر شاهد ایجاد فرصت‌های برابر و مناسب در جهت استفاده از توانمندی‌های انسانی زنان در جامعه هستیم و باید بگویم كه دكتر روحانی در این زمینه برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش نتوانسته است به دلایل مختلف از جمله نبود اراده و عزم راسخ و مستحكم در رفع محرومیت‌های تاریخی زنان عملكرد قابل قبولی ارائه دهد.

* یكی از انتقادها به عملكرد دولت روحانی استفاده از تنها یك زن به عنوان سفیر است و نمی‌توان به یك زن كه به عنوان سفیر به مالزی فرستاده شده است، كفایت كرد و نمره خوبی به عملكرد ایشان داد. همچنین از آقای ظریف انتظار داشتیم تا با توجه به محدودیت‌های زنان در وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی، زنان را در مسیر رشد و ارتقای تشكیلاتی قرار داده و مسیر را برای حضور آنان در این عرصه بیشتر از پیش فراهم كنند.

* خواهان تلاش و عزم و اراده بیشتر دولت و كابینه دولت روحانی در این زمینه هستیم تا زنان شایسته و توانمند كه در كشور كم هم نیستند، در جایگاه‌هایی قرار گیرند كه به جامعه و مردم خود خدمت كنند. چرا كه باید تاكید كرد كه توسعه یافتگی مستلزم به كارگیری همه نیروهای توانمند در مدیریت كشور است.


/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *