"افغانستان" از تصمیم اوباما استقبال کرد

13:11 - 17 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۵۹۹
رئیس اجرائی دولت افغانستان از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تفویض اختیارات بیشتر به نظامیان آمریکائی برای مبارزه با تروریسم در افغانستان، استقبال کرد.
به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله روز شنبه در کابل در دیدار هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست نانسی پلوسی افزود: تحولات بنیادین در افغانستان مدیون حمایت های مردم و دولت آمریکا از افغانستان است.
 
رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی از تصمیم اخیر اوباما برای تمدید حضور نظامیان آمریکائی و تفویض اختیارات بیشتر به این نیروها در مبارزه با تروریسم استقبال و از آن، قدردانی می کند.

رئیس جمهوری آمریکا حدود دو هفته قبل، اختیارات بیشتری را به نظامیان مستقر در افغانستان تفویض کرد که هدف قرار دادن رهبران گروه های مسلح مخالف و حمله با موشک های کروز بخشی از آن است.

کارشناسان افغان می گویند که تصمیم تازه اوباما به منزله تغییر راهبرد آمریکا در افغانستان تلقی می شود و هدف آن را انتقال جنگ از شرق به شمال افغانستان و وادار کردن داعش برای انتقال به نزدیکی مرزهای روسیه ارزیابی کرده اند.

افغانستان در شمال با کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان همجوار است.
رئیس اجرائی دولت افغانستان در دیدار هیاتی از کنگره آمریکا گفت که این کشور در مبارزه با تهدیدهای مشترک و تروریسم بین المللی در خط اول نبرد قرار دارد و امیدوار است همکاری های کنونی میان دو کشور استحکام و گسترش یابد.

دفتر مطبوعاتی رئیس اجرائی دولت افغانستان گزارش داد که عبدالله در این دیدار تصویر کاملی از آخرین تحولات سیاسی٬ نظامی و اصلاحات در کشور به هیات آمریکائی ارایه داد و بر تعهد کابل بر انجام اصلاحات و پاسداری از دستاوردهای حکومت وحدت ملی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «پلوسی» نیز در این دیدار به نمایندگی از هیات اعزامی آمریکا، با سپاس از استقبال حکومت افغانستان٬ پیشرفت ها در حکومت وحدت ملی را امیدوارکننده خواند و سفر این هیات را در مقطع کنونی، بیانگر دوستی و توجه کنگره آمریکا به افغانستان و تحولات این کشور دانست.

اعضای کنگره و سنای آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال اقناع هواداران خود در سیاست خارجی خود از جمله مبارزه با تروریسم هستند و شماری از تحلیلگران ، هدف قرار دادن محمد اختر منصور رهبر پیشین طالبان را نیز در همین راستا می دانند.
 
رهبر پیشین طالبان حدود دو ماه قبل، در کویته پاکستان هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکائی قرار گرفت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *