رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"امارات" سیستم امنیتی جدیدی با مشارکت کارشناسان صهیونیستی ایجاد می کند

14:12 - 17 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۵۹۵
ایگاه خبری نبا به نقل از یک پایگاه انگلیسی روز شنبه گزارش داد: امارات سیستم امنیتی جدیدی با مشارکت کارشناسان صهیونیستی برای شنود مکالمه شهروندان خود در دو امارت "ابوظبی" و "دبی" راه اندازی می کند.
به گزارش سرویس بین الملل  پایگاه خبری نبا به نقل از پایگاه میدل ایست آی، روری دوناهی خبرنگار انگلیسی می نویسد: این اقدام امارات برای دفاع از امنیت ملی این کشور و در چارچوب سیاست پیگیرد مخالفین نظام آل نهیان و بازداشت آنها صورت می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: امارات درصدد است تا برای توسعه سیستم مراقبت خود که دو امارت ابوظبی (پایتخت) و دبی را در بر می گیرد و زیر نظر هزاع بن زاید رئیس دستگاه امنیتی این کشور اداره می شود، یک گروه اسرائیلی از کارشناسان زبده کامپیوتر را به کار گمارد.

در ادامه این گزارش آمده است: "سیمونه مارگارتللی" که یک کارشناس امنیتی ایتالیایی در زمینه تکنولوژی است و برای کار در زمینه برنامه جاسوسی به امارات سفر کرده بود ، اما مشارکت در این طرح را رد کرده است، در این باره گفت: دولت امارات در صدد است تا سیستم نظارت خود را توسعه داده و مایل نیست تنها به خرید محصولات اکتفا کند.

این کارشناس ایتالیایی افزود: شرکت های داخلی امارات نیز موافقت کرده اند که با برنامه های دولت برای شنود مکالمه شهروندان همکاری کنند و دستگاه هایی که برای این کار درنظر گرفته شده است در مراکزی چون مجتمع های تجاری و فرودگاه های ابوظبی و دبی کار گذاشته شده اند.

مارگارتللی تصریح کرد: تنها ابزاری که هم اکنون دولت امارات برای شنود مکالمه شهروندان خود به آن نیاز دارد یک برنامه کامپیوتری است که برای این کار طراحی شده باشد.

کارشناس ایتالیایی گفت: این سیستم نظارت و مراقبت با نام "فالکون آی" نامیده می شود که به تازگی مقام های امارات متحده عربی در ابوظبی اعلام کردند که کشورشان دارای دستگاه های شنود در سراسر کشور است.

از سوی دیگر مسئول بخش پژوهش گروه حقوقی موسوم به حریم خصوصی بین المللی در این باره گفت: این گونه زیر ساخت های دستگاه های شنود تنها با هدف تحمیل نظارت و مراقبت شدید بر افراد و دستگاه های موجود در امارات و صرف نظر از این که به این نهادها مظنون باشند یا خیر، تدارک دیده شده است.

وی در پایان یادآور شد: جا دارد که پرونده نازیبای امارات در زمینه حقوق انسان نگرانی (جوامع جهانی) را درخصوص طرح این دو امارت نشین امارت برای تشدید سیستم مراقبت وسیع در درون این کشور برانگیزد، به ویژه آن که امارات متهم است که مخالفان مسالمت آمیز خود را به صورت ناعادلانه بازداشت و در زندان ها شکنجه می کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *