بازدید چهره به چهره دادستان مرودشت با زندانیان

3:45 - 17 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۵۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی وانقلاب مرودشت از اندرزگاه‌های زندان این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای فارس، بوستانی دادستان عمومی وانقلاب مرودشت ازاندرزگاه های زندان این شهرستان بازدید و به صورت چهره به چهره با کلیه زندانيان ملاقات ومشكلات قضايي آنان را بررسي نمود وراهکارهای لازم را جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و رسیدگی مطلوب به پرونده های قضایی مددجویان رابه مددکاران زندان ارائه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرودشت در این بازدید اظهارداشت : سیاستهای قضايي مسئولین دادگستری این شهرستان براساس معيار هاي قانوني با استفاده از مجازات هاي جايگزين حبس ،تعدیل قرار هاي تامين درخصوص جرائم غير عمد ونيز سرعت بخشيدن به دادرسي درجهت كاهش جمعيت كيفري وحبس زدايي است تا مجازاتهاي تعيين شده بجاي ايجاد آسيب فقط جنبه بازدارندگي داشته باشد واز فرو پاشي نظام خانواده ، طرد و بيكاري متهمين از جامعه جلوگيري گردد.

رئيس زندان مرودشت نیز گفت: تعامل سازنده واثربخش بين اداره زندان مرودشت با دادگستري اين شهرستان می تواند روند كاهش آسيب در زندان و تقليل جمعيت كيفري که از اولویت های مهم سازمان زندانها می باشد را ارتقا دهد.

اشکان کمالی افزود : يكي از نمونه هاي بارز و نتيجه بخش اين مقوله اخذ تسهيلات راي باز واستفاده از نيروي كارگري واستادكاري زندانيان در پروژه هاي عمراني زندان می باشد که علاوه بر ایجاد اشتغال مشکلات مددجویان و خانواده های آنان نیز مرتفع می شود.

شایان ذکراست دردیدار جداگانه رئیس زندان با باقری رئیس دادگستری ضمن پیگیری مبحث کاهش جمعیت کیفری درخصوص تعاملات قضایی وحمایتهای اساسی درجهت ایجاد فضای اشتغال زندانیان بسته و ساخت خوابگاه ویژه مددجویان رای باز تبادل نظرگردید ومقرر شد طی جلسه ای با حضوردادستان و رئیس دادگستری وانجمن حمایت از زندانیان درجهت حمایت از اشتغال مولد زندانیان تصمیم گیری شود.

درپایان درجلسه شورای طبقه بندی از تعداد ۴۰پرونده مطروحه، با تعداد ۳۰موردتسهیلات رای باز و مرخصی برای مددجویان موافقت گردید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *