روسیه 8 نیروگاه اتمی در ایران می‌سازد/ روابط تهران و مسکو دارای ماهیت راهبردی است

16:52 - 15 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۰۲۹
دسته بندی: سیاست
رئیس جمهور روسیه در آستانه دیدار با همتای ایرانی خود که براساس برنامه اعلام شده از سوی کاخ کرملین قرار است دوشنبه آینده در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شود، گفت: تهران شریک راهبردی مسکو است و اطمینان داریم که با برجام و کاهش تنش ها، شرایط به نفع همکاری های دوجانبه خواهد بود.
روسیه 8 نیروگاه اتمی در ایران می سازد/ روابط تهران و مسکو دارای ماهیت راعبردی استبه گزارش گروه سیاسی ،پایگاه کاخ کرملین امروز (جمعه) به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نوشت: کاهش تنش ها پیرامون موضوع هسته ای ایران پس از امضای برجام برای دو کشور سودمند است و در نخستین مرحله علاقه به همکاری های مشترک اقتصادی و بازرگانی وجود دارد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان افزود: در سفر 23 نوامبر سال 2015 (سوم آذرماه 94) به تهران و دیدار با رهبر عالی انقلاب و رییس جمهوری ایران اطمینان یافتم این کشور رویکرد افزایش همکاری و همگرایی را می پذیرد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: با تلاش های مشترک دو کشور حجم مبادلات بازرگانی در پنج ماه نخست سال 2016 به 855 میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 70 درصد رشد نشان می دهد.

پوتین خاطرنشان کرد: اکنون همکاری های تهران و مسکو در برخی عرصه ها ماهیت راهبردی یافته است. این موضوع نخست به انرژِی هسته ای صلح آمیز مربوط می شود، زیرا براساس فناوری های روسی نیروگاه هسته ای بوشهر ساخته شده و ساخت هشت بلوک دیگر از این نیروگاه ها نیز مورد موافقت قرار گرفته است.




ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
یه دونش رو در 30 سال ساخت حالا 8 تا رو در 240 سال آینده برای ایران خواهد ساخت.
محمدرضا
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
همون یکی را که ساخت بسه.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *