جلب اعتماد عمومی از محورهای مهم قوه قضائیه است

9:20 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۴۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
جمادی جلب اعتماد عمومی را از محورهای مهم قوه قضائیه دانست و گفت: لازمه جلب اعتمادعمومی اجرای عدالت است و از همکاران قضایی و اداری توقع است که دراین زمینه مجدانه تلاش کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان بوشهر ، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تکریم ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان گناوه گفت: لازمه جلب اعتمادعمومی اجرای عدالت است و از همکاران قضایی و اداری توقع است که دراین زمینه مجدانه تلاش کنند.
وی افزود:  برای تحقق و نهادینه کردن این مهم باید یک روند و سیر هماهنگ با تعامل و همکاری همه دست اندرکاران و درسطح کشور قوای سه گانه ایجاد تا یک امنیت پایدار فراهم شود.
این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه قوه قضاییه مستقل و دارای وظایف اساسی است، گفت: این قوه فارغ از تمام فشارها، جانبداری و بی طرفی، احقاق حق و اجرای عدالت طبق قانون و رعایت معیارهایی که وجود دارد به حل وفصل امور می پردازد.
وی افزود: این استدلال زمانی به نحوخوب عملی می شود که تعامل مثبت و سازنده ای با دیگر دستگاهها و متولیان وجود داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: محوری ترین وظیفه پیشگیری از وقوع جرم مطابق قانون اساسی کشور برعهده قوه قضاییه است اما این قوه به تنهایی از عهده این مهم برنخواهد آمد.
جمادی با اشاره به اینکه امنیت پایدار زمینه رشد و ترقی و توسعه همه جانبه را در مناطق فراهم می کند، گفت: وقتی بحث امنیت در مقوله های متعدد مطرح می شود امنیت قضایی زیربناست و اگر به معنای واقعی وجود داشته باشد در دیگر زمینه ها مشکلی نخواهیم داشت و دیگر امنیت ها را درپی خواهد آمد.
وی افزود: آنچه که به اساس امنیت خدشه و لطمه وارد می کند وقوع جرائم خشن و شدید است که در بحث پیشگیری از جرم دادگستری شهرستان های استان بوشهر باید آن را از اولویت های کاری خود مدنظر قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، جلب اعتماد عمومی را از محورهای مهم دیگر این قوه دانست و گفت: لازمه جلب اعتمادعمومی اجرای عدالت است و از همکاران قضایی و اداری توقع است که دراین زمینه مجدانه تلاش کنند.
وی اظهارکرد: دقت و کوتاه کردن فرایند رسیدگی به پرونده ها درجلب اعتماد عمومی اثربخش است زیرا یکی از مواردی که به این وضعیت صدمه وارد و باعث سلب اعتماد عمومی می شود، اطاله دادرسی است.
جمادی گفت :برخورد با افراد خاطی بدون اغماض و تعارف که امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند از دیگر اولویت های کاری در تشکیلات قضایی استان و شهرستان است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: مبارزه با فساد اقتصادی، زمین خواری و رعایت حفظ حقوق شهروندی نیز در ردیف مهم ترین اولویت ها قرار دارد.

وی گفت: مسئولان و متولیان حساسیت نسبت به پدیده زمین خواری داشته باشند و در اولویت کاری خود قرار دهند.

در این مراسم احمد ناصرزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان گناوه معرفی و از داریوش قاسمی زاده رئیس سابق تقدیر و تجلیل شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *