حقوق بشر در آمریکا و کشورهای غربی به ابزاری برای رسیدن به منافع استکباری تبدیل شده است/ باید حقوق بشر اسلامی را به مجامع جهانی معرفی کنیم/ ایران، سردمدار دفاع از حقوق بشر

9:40 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۳۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدائیان گفت: متأسفانه امروز استکبار جهانی آمریکا و دیگر کشورهای غربی از حقوق بشر به عنوان ابزاری جهت رسیدن به منافع استکباری خود استفاده می‌کنند.
حقوق بشر در آمریکا و کشورهای غربی به ابرازی برای رسیدن به منافع استکباری تبدیل شده است/ باید حقوق بشر اسلامی را به مجامع جهانی معرفی کنیم/ ایران، سردمدار دفاع از حقوق بشرذبیح الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی گفت: روز حقوق بشری اسلامی روزی است برای بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و تقدیر از کسانی که در طی سالیان گذشته نقش مهمی در حقوق بشر اسلامی و دفاع از حقوق بشر در جهان داشته اند.

وی ادامه داد: در همایشی که روز گذشته به این مناسبت برگزار شد، تعدادی افراد از کشورهای اسلامی مثل بحرین حضور داشتند که از دو نفر هم تقدیر شد. یکی از نفرات شیخ عیسی قاسم است که نقش موثری در دفاع از حقوق بشر در کشور بحرین داشته و متأسفانه حاکمان کشور بحرین با حمایت استکبار جهانی بخصوص عربستان از این شخص سلب تابعیت کردند و جلساتی را در جهت محاکمه این عالم تشکیل داده‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: متأسفانه امروز استکبار جهانی آمریکا و دیگر کشورهای غربی از حقوق بشر به عنوان ابزاری جهت رسیدن به منافع استکباری خود استفاده می‌کنند.

معاون حقوقی قوه قضائیه به نقض حقوق بشر در برخی کشورها اشاره کرد و یادآور شد: کشور عربستان که تاکنون یک انتخابات برگزار نکرده، کشوری است که روزانه هزاران تن بمب بر سر مردم یمن می‌ریزد، مثال داعش را بوجود آورده و از آن حمایت می‌‎کند.

خدائیان عنوان کرد: این موضوع قابل انکار نیست که کسانی که روزانه چندین نفر را در افغانستان، سوریه، لبنان و عراق به خاک و خون می‌کشند و متاسفانه مجامع بین المللی و کشورهای غربی اقدامی در جهت محکومیت آنها انجام نمی‌دهند؛ اما در کشورهایی مثل ایران که سردمدار دفاع از حقوق بشر است و تمام نهادهایی که در راستای حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی لازم است را ایجاد کرده از جمله تمام امور کشور با رأی مردم اداره می‌شود ولی متاسفانه می‌بینیم که در جوامع بین المللی آن را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: به هر حال باید تلاش کنیم که حقوق بشراسلامی را به جهانیان معرفی کرده و همیشه در جوامع بین المللی در مقام دفاع نباشیم بلکه بایستی در مجامع بین المللی از طریق همایش‌ها حقوق بشر اسلامی را معرفی کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: حقوق بشر اسلامی مربوط به یک یا دو قرن اخیر نیست و از 1400 سال قبل که اصلا حرفی از حقوق بشر درغرب نبود ما این بحثها را داشته‌ایم بنابراین باید به مجامع جهانی حقوق بشر اسلامی را معرفی کرده و حقوق بشر اسلامی تبیین شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *