رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روسیه": آمریکا در بمباران مراکز داعش در لیبی قوانین بین المللی را رعایت کند

10:10 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۱۰۷
وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواستار رعایت قوانین بین المللی در بمباران مراکز گروه تروریستی داعش در لیبی شد.
به گزارش سرویس بین الملل در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: هواپیماهای آمریکایی روز دوشنبه اهداف گروه تروریستی داعش را در شهر سرت لیبی، هدف حملات هوایی قرار دادند.

در بیانیه خاطرنشان شده است: روسیه همواره بر لزوم اقدامات قاطعانه برای سرکوبی گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی در هر نقطه ای از جهان تاکید کرده که باید مطابق با معیارهای قوانین بین المللی انجام گیرد.

وزارت خارجه روسیه می گوید: برقراری همکاری ها و تشریک مساعی تمام قدرت های پیشرو در مبارزه با تروریسم را ضروری می دانیم.

در ادامه بیانیه روسیه از نیروهای سیاسی لیبی دعوت به پیروی از عقلانیت و خویشتنداری برای حل و فصل پایدار بحران در این کشور شده و آمده است: این امر امکان ادامه روند حل و فصل سیاسی بحران لیبی که در مغرب آغاز و در ان تشکیل نهادهای حکومتی ازجمله ارتش و پلیس پیش بینی شده را فراهم می کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش آمریکا روز دوشنبه اهداف گروه تروریستی داعش را در شهر سرت لیبی، هدف حملات هوایی قرار داده است.

به گزارش رسانه ها، بیانیه پنتاگون می افزاید: این حملات به درخواست دولت وحدت ملی لیبی و با تایید باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و در پی توصیه اشتون کارتر وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، صورت گرفت.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 با کمک بمباران هواپیماهای آمریکایی و چند متحد اروپاییش دستخوش ناآرامی و خلاء قدرت است.

هم اکنون دو دولت که یکی در طرابلس (پایتخت) و دیگری در بندر طبرق مستقرند، هر یک بر بخش هایی از این کشور حکومت می کنند و گروه تروریستی داعش بخشی از این کشور از جمله شهر نفتی سرت را از نوامبر سال 2014 را در اشغال دارد.

نیروهای وابسته به دولت مستقر در طرابلس موسوم به وفاق ملی که از طرف مجامع بین المللی به عنوان دولت رسمی این کشور شناسایی می شود، از ماه مه (اردیبهشت/خرداد) گذشته عملیاتی گسترده را با حمایت هوایی آمریکا و ناتو برای باز پس گیری سرت از داعش ادامه می دهد.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *